Tasarruf Etme Yöntemleri

6 0 0
                                    


Telefon faturanızı gözden geçirin ve kullanmadığınız hizmetleri iptal edin

Oturun ve faturanızdaki her şeyi inceleyin. Mesajlar veya internet erişimi gibi kullanmadığınız bir hizmet bulursanız müşteri temsilcisini arayın ve bu hizmetlerin iptal edilmesini isteyin. İşte tasarruf.

Satın almak yerine kendi ürünlerinizi yapın

Örneğin çamaşır deterjanınızı ve sabunlarınızı kendiniz yapabilirsiniz. Bu yöntem son derece kolay ve çok daha ucuzdur. İnternet üzerinden tarifler bulmaya çalışın. Evinizde yapabileceğiniz ne kadar çok şey olduğunu görünce inanın çok şaşıracaksınız. Sadece o an ne lazımsa onun ev yapımı tarifini internetten araştırın yeter.

Ürünleri toptan alın

Çöp torbası, çamaşır deterjanı veya bebek bezi gibi bozulmayacak ürünleri büyük miktarlarda alabilirsiniz. Birim fiyat üzerinden hesapladığınızda uzun vade de tasarruf etmiş olursunuz. Ayrıca sık sık alışverişe çıkmanıza, zaman kaybetmenize ve yol parası harcamanıza da gerek kalmaz.

Evinizde konserve yapın

Ucuzken alıp konserve yaptığınız gıdalar sayesinde %60′ a kadar tasarruf yapabileceğinizi biliyor muydunuz?

Temizlik ve bakım ürünleri için fazla para harcamayın

İnsanların birçoğu pahalı olmayan hijyen ürünlerinde bir numara olduğunu düşünür. Önemli olan bu ürünleri düzenli ve tutarlı bir şekilde kullanmaktır. Her gün duş yaparsanız ve kendinizi temiz tutarsanız bir sorun kalmaz. Yüzünüze her gün peeling yapmıyorsanız 80 liraya yüz peelingi almanızın da bir anlamı yoktur.

Yolculuğa çıkarken yanınıza yiyecek alın

Yolculuğa çıkarken yanınıza yiyecek almayı unutmayın. Böylelikle yolculuğun ortasında durmak, yemek için para harcamak zorunda kalmazsınız. Bu sayede hem tasarruf etmiş olursunuz hem de zaman kaybetmemiş olursunuz.

Saçınızı kendiniz kesin

Saçınızı kendiniz kesebilirsiniz. Lavabonun etrafına bir çöp torbası yayın, makas ve tarak alın ve saçınızı kesin. İlk başlarda başarılı olamasanız bile pratik yaptıkça alışırsınız.

Yakın çevrenizden yardım isteyin

Oturun ve sevdiğiniz ve en çok önem verdiğiniz insanlardan yardım isteyin. Bu kişilere harcamalarınızı kısmak ve para biriktirmek istediğinizi söyleyin ve bu konuyla ilgili size tavsiyeler vermelerini isteyin. Durumunuza ilişkin gerçekten faydalı olabilecek tavsiyeler verebilirler.

Asla pes etmeyin

Para biriktirme ve tasarruf etme konusunda ne zaman kendinizi kötü hissederseniz aynı sorunla mücadele eden bir sürü insan olduğunu aklınıza getirin. İnternetteki makaleleri okuyun ve yeni bir şeyler öğrenin. En önemlisi ise asla pes etmeyin.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin