Yatırım Yapmanın Mantığı Nedir?
Yatırım yapmanın en temel mantığı, para kazanmaktır ve kötü günler için bir kenarda duran paraya sahip olmaktır. Annelerin altın günlerinde genel mantık da, bir ihtiyaç anında toplu paraya sahip olmaktır. Genellikle kura ile belirlenen gün, bir arkadaşın ihtiyacı olması nedeniyle o kişide toplanabilir. Kısaca arkadaş dayanışması da diyebiliriz aslında.
Aynı şekilde ele geçen para ile bir ev, araba almak da bir yatırım olarak görülebilir. Ama kazandıran değil kaybettiren bir yatırımdır. Çünkü ikisi de zamanla değerini kaybeder. Hele ki, araba marşına basmanızla birlikte ikinci el pazarına düşerek ortalama 5 – 10 bin lira ucuzlar.
Finans piyasalarında yaptığınız yatırımlarda ise böyle bir sorun yaşamazsınız. Altın veya doların yükseleceğini öngörürsünüz ve alırsınız. Fiyatı yükseldiği zaman satarsınız ve kar edersiniz. Değer kaybedecek bir yatırım aracını ise zaten almazsınız. Forex piyasasında ise değer kaybeden yatırım aracından da para kazanırsınız. Bu yatırım aracına satış yönünde pozisyon oluşturursunuz ve düştüğü zaman para kazanmış olursunuz.
Neden Yatırım Yapmalıyım?
Geleceğe dair endişeleri, hemen her anne – baba yaşar. Aynı zamanda gençler de üniversite zamanlarında bu kaygıları yaşamaya başlar. Nasıl bir gelecek beklediği konusunda aklımızda sorular yankılanmaya başlar. Bir yanda hayal ettiğimiz gelecek vardır, bir yanda gerçekler. Eğer hayallerinizin gerçek olmasını istiyorsanız, yatırım yapmalısınız. Para yönetimi konusunda mutlaka bilginiz olmalı, iyi bir bütçeleme planına sahip olmalı, tasarruf etmeli ve birikimlerinizi yatırımlarla değerlendirmelisiniz.
Yatırım yapmak, gelecekte karşılaşacaklarınıza hazırlıklı olmanız ve hayallerinizi gerçekleştirebilmeniz adına gereklidir. Parasal gücünüzün farkına varmak için de yatırım yapmalısınız. Ayrıca yatırım yapmak, dışarıdan baktığınızda zordur. Biraz ilgilenmeye başlayan herkesin ilgisini çekecektir. Çünkü ucunda para kazanmak vardır!
Yatırım Yapmayı Nasıl Öğrenirim?
Yatırım yapmayı öğrenmek isteyen kişiler için internette derya deniz gibi bilgi bulunmaktadır. Öğrenmek istediğiniz hemen her konuda bilgiyi kolayca ve herhangi bir ücret ödemeden internetten bulabilirsiniz. Aynı zamanda ücretsiz olarak verilen yatırım eğitimleri de vardır. Bu eğitimlerden kısa sürede faydalanarak oldukça fazla bilgi edinebilirsiniz. Aynı zamanda deneme hesabı ile deneyim kazanır ve paranızı riske atmadan piyasaları tanımış olursunuz.