Yatırım Yaparken Neden Hedefimiz Olmalı?

8 0 0
                                    

Yatırım sonunda herkesin kar etmek istediği bir yolculuk. Bu yolculuğa çıkarken bir hedef koymak bizlerin bu amaç için daha net ve planlı olmamızı sağlar.

Bir öğrenci düşünün hedef olarak kendisine bir üniversiteyi seçmiş ve ders çalışmaya başlıyor. Önce o üniversite hakkında araştırmalar yapar, sonra o bölümü inceler ve ders çalışmaya başlar ki sınavı kazanabilsin. Sınavı kazanmak için de gelişigüzel ders çalışmaz. Derslerini çalışırken kendisine bir plan yapar ve bu plana sabırlı bir şekilde uyar. Çünkü başarının anahtarı bir hedef belirlemekten ve bu hedef için çalışmaktan geçer.

Yatırım için de aynı durum söz konusu. Ev almak, araba almak, tatile gitmek, yatırımdan 1000 lira kar etmek, yatırımla istediği bir ürünü alacak kadar paraya ulaşmak... Kendinize koyabileceğiniz hedeflerden bazıları bunlar. Hedefi olan insan bunlara ulaşmak için kendisine bir bütçe oluşturur. Ne kadar parayı nereye harcadığını daima yazar ve tasarruf yapabileceği kalemleri sürekli göz önünde bulundurur. Böylece bir para birikimine ulaşır. Hedef için bu yolları geçen biri parayı değerlendirirken daha dikkatli olur. Bu da yatırım yapmadan önce dikkatli olmamızı, yatırıma odaklanmamızı, yatırım hakkında tüm araştırmaları düzenli olarak yapıyor olmamızı sağlar.

Bir diğer yararı ise daha planlı davranırız. Yatırımımız ne sürede gerçekleşecek? Kısa vadede ulaşmayı mı planlıyoruz yoksa uzun vadede mi sonuca ulaşacağız? Bunu belirledikten sonra şartlar ve ekonomik gündemler değişmediği sürece bir hedefimiz varsa ona doğru ilerleriz.

Hepimizin zaman zaman motivasyona ihtiyacı var... Hedefi olanlar daha başarılı oluyorlar. Bunun sebeplerinden birisi de motivasyon. Hedef belirlerseniz ve yatırımlarınıza da kazanma motivasyonunuzla yön verirseniz, hedefe ulaşmamanız için bir sebep yok. Yeter ki planlı, istekli ve sabırlı olun.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin