Tamirat İşleri Yapın
Bazen küçük bir tamirat işi bile bazılarımıza dünyanın en zor işi gibi gelebilir. Eğer tamir etme konusunda yetenekli biriyseniz bundan kazanç sağlayabilirsiniz.
Su akıtan bir musluğu, yuvasından çıkmış bir prizi, bozulan ütüyü, patlak bisiklet tekerleğini tamir ederek kazanç sağlayabilirsiniz. El becerileriniz her zaman size kazanç sağlayacaktır.
Refurbishing – Yeniden Kazanım
Yurt dışında oldukça başarılı bir şekilde ilerleyen bu yöntem, ülkemizde henüz tam olarak bilinmiyor ve yapılmıyor.
Akıllı telefonların, tabletlerin ve benzer teknolojik ürünlerin bakımının yapılması, temizlenmesi ve yeniden satışa sunulması işine refurbishing yani yeniden kazanım deniyor.
Üstelik yalnızca teknolojik ürünler için de yapılmıyor. Eski mobilyalar için de yeniden kazanım uygulaması yapılabiliyor.
Sanırım şimdi aklınızda bir ampul yanmıştır ve yazıyı okuduktan sonra bir eskicinin yolunu tutmaya karar vermişsinizdir.
Eski eşyaların yeniye uyarlanması, hem keyifli bir iş hem de oldukça karlı. Kendi becerileriniz doğrultusunda hareket ederek yeniden kazanım işinden gelir elde edebilirsiniz.
Kendi becerilerinizden kastım ise şu; dikiş biliyorsanız bu konuya odaklanın, ağaç işinde iyiyseniz ona odaklanın. Böylece daha başarılı olacaksınız.
Müzik Yapın
Müzik konusundaki yeteneğiniz sayesinde çeşitli işler yaparak kazanç sağlayabilirsiniz. Restoranlarda müzik yapabileceğiniz gibi, reklamlar için jingle'ları hazırlayabilirsiniz.
Yeteneğinizi ne kadar iyi kullanıyorsanız o kadar çok kazanç sağlayabilirsiniz. Çeşitli platformlar, yaptığınız ve tamamen size özel olan müzikleri pazarlamanıza yardımcı olur. Onları da keşfederek, işinizi kolaylaştırabilirsiniz.
Şarkı Yazmak
İyi bir müzikal bilgiye ve şarkı yazma konusunda beceriye sahip olabilirsiniz. Eğer öyleyse şanslısınız diyebilirim. Yazdığınız bir parça ile hem ünlü olabilir hem de gerçekten iyi bir kazanç elde edebilirsiniz.
Eğer sesinizin güzel olmadığını düşünüyorsanız, bu parçayı bir başkasının söylemesi için satabilirsiniz. Sesiniz güzelse video paylaşım sitelerine yükleyerek de kazanmanız mümkün.
Kim bilir belki de video kanalınızı ziyaret eden bir yapımcı sayesinde meşhur olabilirsiniz.
Viral Videolar ve Animasyonlar Yapın
Günümüzde bir şeyleri okumak yerine, o konuda çekilen videolardan öğrenmeyi tercih ediyoruz. Bu şekilde daha hızlı ve akılda kalıcı bir şekilde bilgi edinmiş oluyoruz.
Ayrıca boş vakitlerde, kahve molalarında hemen bir video paylaşım sitesini açarak, stres atmamızı sağlayan komik videoları izlemeye bayılıyoruz.
İşte biz bu şekilde eğlenip kafa dağıtırken, videoların sahipleri de kazanmış oluyor. Ne kadar kolay iş diye düşünmeyin.
Videoları özgün ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamak, montajlamak ve ilgili kitlelere ulaştırmak, hiç de kolay olmayan işlerdir. Ama sonucunda bir Youtube zengini olabilirsiniz.