Yarasa Gübresi Üretin
Yarasa gübresi, organik bir bitki besinidir. Yarasaların beslenme zincirinde yer alan böcekler nedeniyle tarım için oldukça değerli bir gübre oluşmaktadır.
Üstelik bu gübre, yarasa mağaralarında doğal bir fermantasyon sürecinden geçer ve böylece tarım alanında kullanıma uygun hale gelir. Size kalan ise bu dışkıyı toplamak ve işlemektir.
Organik tarımın ne kadar popüler olduğunu biliyorsunuz. Organik tarımda tavuk veya büyükbaş hayvan gübresi kullanılmaz.
Yarasa gübresi ise % 100 organik bir yapıya sahip olduğu için organik tarım yapan kişiler tarafından tercih edilmektedir. Uzun yıllardır yurt dışında yapılan bu iş, ülkemizde de yapılmaya başlamıştır.
ÖNERİM; bu konu hakkında tüm detayları öğrenmenizdir. Kendiniz bilinçli bir şekilde bu işi yaparsanız müşteri bulma konusunda da sıkıntı yaşamazsınız.
Solucan ve Solucan Gübresi Üretin
Solucan ve solucan gübresi üretmek, söylenenin aksine çok da kolay olmayan ama kazançlı sonuçlar elde edilebilecek işlerden birisidir.
California veya kırmızı solucan yetiştiriciliği konusunda biraz araştırma yaptığınız zaman, kimilerinin zor ve masraflı kimilerinin ise kolay ve masrafsız olduğunu söylediğini görürsünüz.
Belli bir sermayeniz olmadan kendi işinizi kurmanız pek mümkün olmuyor. Sonuçta her işin bir maliyeti vardır ve buna hazırlıklı olunmalıdır.
Gelelim solucan konusuna...
Organik tarımın popüler hale gelmesiyle birlikte dikkat çeken ürünlerden birisi de solucanlar ve gübreleri oldu.
Humuslu topraklarda yetiştirilen bu kırmızı solucanlar, gübre alıcısı firmalara satılıyor. Onların aracılığı ile yapacağınız bu işe girmeden önce hangi firma ile çalışacağınıza karar vermelisiniz. Böylece üretimi yaptıktan sonra doğrudan satışı gerçekleştirebilirsiniz.
Eğer bu işi yapmak istiyorsanız kulaktan dolma bilgilerle değil, kendiniz araştırıp hakkında her şeyi öğrenerek harekete geçmelisiniz. Üstelik biraz sabır ve sermaye sahibi olmalısınız.