Tasarruf Etme Yöntemleri

12 0 0
                                    


 Televizyonu kapatın

Ortalama bir yılda televizyonun boş yere açık kalmasından doğan boş yere harcanan para miktarı yüzlerce liraya tekabül edebiliyor.

Hediye almak yerine hediyeleri kendiniz yapın

Yiyecek karışımları, mumlar, ekmek, kurabiyeler, sabun ve başka türde şeyleri evinizde kolayca ve ucuza yapabilirsiniz. Bunlar diğerleri için muhteşem hediyeler olacaktır çünkü hediyelerde sizin dokunuşunuz olacak ve aynı zamanda birilerinin dolabında yer kaplamak yerine tüketilebilir hediyeler olacaklardır. Ayrıca hediye paketlerinize kendi el yazınızla yazdığınız bir not eklemeyi de unutmayın. Bunu yapmanız hem karşı tarafın kendini daha özel hissetmesini sağlar hem de tasarruf edip para biriktirmenize yardımcı olur.

7 gün kuralında uzmanlaşın

Ne zaman gereksiz alışveriş yapacağınızı düşünürseniz 7 gün bekleyin ve kendinize şu soruyu sorun: alacaklarımı hala istiyor muyum? Bunu yaptığınızda alma dürtünüz geçecektir ve sadece bekleyerek tasarruf etmiş olacaksınız.

Alışverişe çıkmadan önce bir liste yapın ve bu listenin dışına çıkmayın

Alışverişe gitmeden önce neler alacağınızla ilgili bir liste yapın ve mağazaya gittiğinizde bu listenin dışına çıkmayın. Ne kadar çekici olduklarının bir önemi yok, listede olmayan hiçbir şeyi sepete eklemeyin. Bunu yaparak tasarruf edebilirsiniz.

Dışarı çıkmak yerine arkadaşlarınızı davet edin

Evde yapılan hemen hemen her aktivite dışarıda yapılanlara göre daha ekonomiktir. Arkadaşlarınızı evinize davet edin ve yemek hazırlayın, daha sonra kart oyunları oynayın ve bir şeyler için. Herkes eğlenecek ve masraflar daha az olacaktır.

Eski kıyafetleri atmak yerine onarın

Düğmesi kırıldı diye tişörtünüzü atmayın. Bunun yerine benzer bir düğme bularak tişörtünüze dikin. Delik var diye bir pantolonunuzu atmayın. Bunun yerine deliğin olduğu yere yama gibi bir şey yapın ve bu pantolonu evdeyken giyin. Basit dikiş işlerini herkes yapabilir. Sadece birkaç dakikanızı alır ve ihtiyacınız olmayan yeni kıyafetleri almaktan daha ekonomiktir.

Hazır gıdalar tüketmeyi bırakın

Fast food veya dondurulmuş gıdalar tüketmek yerine evinizde basit ve sağlıklı yemekler yapmaya çalışın. Yemek yapmak için hafta sonu bir saat harcamanız bir sürü para harcamanızı engelleyecek ve ucuz ve sağlıklı yiyecekler tüketmenizi sağlayacaktır.

Sigara ve alkol gibi pahalı alışkanlıklarından kurtulun

Bu tür alışkanlıklar karşılığında hiçbir şey almadan para harcamanıza neden olur. Cesaretinizi toplayın ve bu kötü alışkanlardan kurtulmaya çalışın. Bu sayede hem sağlığınızı korumuş olursunuz hem de para biriktirmek daha da kolaylaşır.


100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin