Kolay Para Biriktirmek İçin 45 Yöntem!

12 0 0
                                    


1 – Bozuk paralarınızı biriktirin. Her gün kenara 2 TL koymanız acil durumlar için para biriktirmenize yardımcı olur.

2 – Harcamalarınızı takip edin. Neler aldığınızı gözden geçirmek için her ay en az bir kere kredi kartınızı, vadesiz hesabınızı ve diğer kayıtlarınızı kontrol edin. Daha sonra harcamalarınızdan bazılarını acil tasarruf hesabınıza aktarıp aktaramayacağınızı gözden geçirin.

3 – İçgüdüsel olarak asla pahalı şeyler almayın. Alacağınız her pahalı şeyi en az 24 saat düşünün. Bu prensiple hareket ederseniz plansız satın almalarla ilgili daha az pişmanlık yaşarsınız ve kriz durumları için daha çok paranız olur.

4 – Kredi kartlarınızı tutumlu bir şekilde kullanın. Faiz harçlarını minimize edin ve kredi kartı alımlarınızı sınırlandırmaya çalışın.

5 – Bütçe hazırlamanın etkili bir yolunu mu arıyorsunuz? Yeni bir ayın ilk gününden itibaren aldığınız her şeyin faturasını alın. Ay sonunda faturaları gözden geçirin. Bu sayede paranızın nereye gittiğini net bir şekilde görürsünüz.

6 – Önleyici diş bakımı için para harcayın çünkü iyi bir temizlik pahalı ve eğlenceli olmayan dolguların, kök kanallarının ve diş kronlarının önlenmesine yardımcı olur.

7 – İnsanların birçoğu ne harcadıklarını takip etmezler ve harcamaları bütçelerini geçene kadar anlamazlar. Ne harcadığınızı takip etmek için aylık olarak ulaşım, gıda, eğlence vb. gibi şeyler için harcayacağınız parayı zarfa koyun. Bu ihtiyacınız olmayan şeyleri almanızı engeller ve geri kalan kısım olarak kalır.

8 – İndirimlerin ve/veya işvereniniz tarafından sağlanan teşvik programlarının avantajlarından faydalanın. Örneğin çalıştığınız şirket bilgisayarlar, fitness center, üyelikler, sinema biletleri ve yaz festivalleri girişleri için indirim oranları sunuyorsa bu avantajdan faydalanın. Kurum içi ağı kontrol edin veya insan kaynakları müdürü ile görüşün.

9 – Kolay para biriktirmenin bir yolu da gereksiz hazlar için para harcamamaktır. Alkollü içecek, sigara, özel kahve vb. gereksiz masraflardan uzak durun.

10 – Gider kalemlerini hesaplayın ve saat başı ücretinize bölün. Alacağınız ayakkabı 50 TL'yse ve saat başı ücretiniz 10 TL'yse, bu ayakkabıların beş saatlik emeğinize değip değmeyeceğini sorgulayın. Bunu yapmanız bir şeylere bütün olarak bakmanıza yardımcı olacaktır.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin