* Bu şirketlerin ölçekleri neler? – Eğer çok fazla büyük ölçekli rakibiniz varsa bu durum rekabet etmeyi zorlaştırabilir. Büyük şirketler sizi saf dışı bırakabilir ve sizin yapabileceğinizden daha uzun bir süre zararına faaliyet göstermeyi göze alabilirler. Peki bu, büyük şirketlerle rekabet edemeyeceğiniz anlamına mı geliyor? Tabii ki hayır. Fakat, bu durumu göz ardı da edemezsiniz.
* Müşterileri bu şirketler hakkında ne düşünüyor? – Rakiplerinizin müşterilerini araştırın. Bunun için müşteri yorumlarını okuyabilir, sosyal medya üzerinden müşteri reaksiyonlarını takip edebilir ya da forum sitelerini ziyaret edebilirsiniz. Bu kişilerin şikâyetleri kadar, rakipleriniz hakkında paylaştıkları olumlu görüşleri de bilmeniz gerekiyor.
* Reklam faaliyetleri için hangi mecraları kullanıyorlar? – Rakiplerinizin reklam faaliyetlerini hangi mecralarda gerçekleştirdiği konusunda bilgi sahibi olun.
* Rakiplerinizin kendi blog sayfalarında hakkında yazdıkları konular neler? – Bloglarına üye olun ve burada yayınladıkları yazıları düzenli olarak okuyun.
* Elektronik postayı pazarlama aracı olarak nasıl kullanıyorlar? – Mail gruplarına dahil olun ve pazarlama faaliyetlerini mail ile nasıl yürüttüklerini anlamaya çalışın.
* Sosyal medya üzerinde ne şekilde faaliyet gösteriyorlar? – Facebook sayfalarını beğenin, Twitter hesaplarını takip edin ve buralarda hangi konularda paylaşım yaptıklarını öğrenin.
Konfor alanınızın dışına çıkın.
Alışık olmadığınız yerleri ziyaret edin. Normalde okumadığınız konular hakkında yazılmış yazıları okuyun. Beyninizi alışkanlıklarının dışına çıkarmaya çalışın. Eve giderken alternatif bir güzergâh kullanın. Tatile çıkın. Farklı ilgi alanları bulunan insanlarla tanışmak için çeşitli etkinliklere katılın. Farklı görüşleri olan insanlarla konuşmak için uygun ortamlar yaratmaya çalışın.
Fikriniz ile ilgili risk taşıyan faktörler neler?
Fikriniz için yatırımcıya mı ihtiyaç duyuyorsunuz? Başka insanların parası ile kendi işinizi kurma fikri kulağa yapılması kolay bir şeymiş gibi geliyor olabilir ama bu durum katlanmanız gereken çok ağır baskılar yaratabilir. İş fikrinizi hayata geçirmeniz ne kadar zaman alacak? Paranız tükenirse ne olur? Hayalinizden vazgeçmek zorunda mı kalacaksınız? Ailenize ne olacak? Her girişim kendi içerisinde sayısız riski de beraberinde getiriyor. Yapmanız gereken şey ise bu riskleri olabildiğince minimize etmektir.