İyi İş Fikirleri Nasıl Üretilir?

5 0 0
                                    


Bu fikri hayata geçirmek size yeterince gerçekçi geliyor mu?

Yeteneklerinizi gözden geçirin. İş fikrinizi gerçeğe dönüştürmenizi sağlayacak yeteneklere sahip misiniz? Eğer gerekli yeteneklere sahip değilseniz bunları sonradan edinebilmeniz mümkün mü? Değilse bu yeteneklere sahip kişilerle işbirliğine gidebilir misiniz? İşinizi kurarken gerekli yerlerde dışarıdan destek alabilir misiniz?

Uzmanlar fikriniz ile ilgili ne düşünüyor?

İş fikrinizin ilişkili olduğu faaliyet alanında uzman olan kişilerle konuşun. Bu alanda uzmanlaşmış biriyle konuşana kadar, öyle olmasa bile bir problem için en uygun çözümü yarattığınızı düşünebilirsiniz. Elbette uzmanların her şeyi bilmesi mümkün değil, ama onların fikirlerini almaya yanaşmamak da akılsızca bir davranış olur.

İş fikriniz bir trend ile ilişkili mi?

Trendler gelip geçici olduğu için çoğunlukla tehlikelidir. Örneğin, glüten içermeyen yiyecekler bugünlerde moda bir konu. Buradaki anahtar ifade "bugünlerde" kelimesi. Peki ya, yeni bir trend iş fikrinizin yerini alırsa? Pazarda glüten içermeyen yiyecekler ile ilgili başka birçok fırsatın da bulunduğunu düşünerek içinizi rahatlatmaya çalışmak anlamsız. Çünkü unutmayın ki, iş fikriniz gelişen trendlere ayak uydurabilir nitelikte olmalı.

Oksijen barlar, bir zamanlar tüm dünyada çok popüler oldu ancak şu an yerinde yeller esiyor.

Fikriniz ölçeklenebilir mi?

En başarılı girişimler aynı zamanda başarılı şekilde ölçeklenebilen girişimlerdir de. Henüz buna hazır olmasanız bile, en başından beri iş fikrinizin sistemli bir girişim yapısına dönüşüp dönüşemeyeceğini değerlendirmeye çalışın. İş süreçlerinizdeki darboğazları ne şekilde elimine edebileceğinizi düşünün. Eğer işinizi hem para hem de zaman yönünden etkili bir şekilde ölçeklendirebiliyorsanız başarılı olmanız kaçınılmazdır.

İş fikrinize bağlı kalabilecek misiniz?

Birinci, ikinci, üçüncü hatta on beşinci fikriniz bile doğru fikir olmayabilir. Bu noktada, başarılı bir girişimcinin en önemli özelliği gerekli yerlerde iş fikri üzerinde değişiklik yapabilme yeteneğidir. Fikrinizin "doğru iş fikri" olmaması sizin için vazgeçmek anlamına gelmemeli. Şu şekilde düşünmeye çalışın: Size başarı getirecek iş fikrine ulaşmak için geride birçok fikri bırakmanız gerekebilir.

Kendinize zaman verin.

Fikirler, birden beliren ilham anlarının değil, sistemli şekilde yürütülen düşünme sürecinin birer sonucudur. Acele etmeye gerek yok çünkü fikir üretmek zaman alan bir uğraştır.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin