24- Kendi sektörünü yakından tanımalıdır. Pazar büyüklüğü nedir, işlem hacimleri nedir bunları bilmelidir.
25- Girişimci insan, kullanıcısını veya müşterisini yakından tanımalıdır. Onların davranışlarını, nasıl hareket ettiğini bilmelidir.
26- Girişimciler, özgüven sahibidir.
27- İş hayatı ile özel hayatı ayırmasını bilir. Eve gittiğinde ailesiyle birlikte iş konuşmamasını bilmelidir.
28- Girişimcinin kendini resetlemesi konusunda kafasını boşalttığı zamanlar olmalıdır. Bir pazar sabahı ormanda koşmak gibi, Ada'ya gitmek gibi, sahil kenarında basit bir kahvaltı yapmak gibi.
29- Girişimci, keşif eder. Yeni yerler öğrenme konusunda bakış açısını genişletir.
30- Girişimci insan, zamanını iyi yönetir ve zamanının kıymetini bilir.
31- Girişimci, ürünleriyle ilgili finansal bilgiye sahiptir. Ne kadara aldığı, kaça satacağı, rakiplerinin o ürünü kaça sattığını bilmelidir.
32- Girişimci, itibar kaybetmektense para kaybetmeyi tercih eder.
33- Girişimci için haftanın 7 günüde pozitiftir. Hergün sendromsuzdur. Pazartesi ile cuma arasında fark yoktur veya cuma ile pazar arasında fark yoktur.
35- Girişimciliğin yaşı olmadığını bilir. Bugün 40-50-60 yaşındaki kişi de girişimci olabileceğini bilir.
36- İleri görüşlülük, Bu hem yarının trendlerini bugünden kestirerek, henüz ortaya çıkmamış ihtiyaçlara çare olabilecek bir projeyi şimdiden hazırlamak, hem de giriştiğiniz projenin yarının şartlarında ne kadar başarılı olup olmayacağını bugünden ön görebilmek açısından önemli.
37- Planlama yeteneği bir iş planı hazırlamaktan çok daha fazlasını ifade ediyor. İş planı önemli ama bunun ötesinde planlarınızı daha ufak ve daha çabuk hayata geçirilebilir parçalara bölebiliyor olmanız gerekiyor.
38- Finansal Bilgi, Ürün veya hizmetinizi kaça satmayı planlıyorsunuz? Peki bu rakama nasıl karar verdiniz? Bu kararı verirken hangi kriterleri hesaba kattınız? Ne yazık ki pek çok girişimci finansal bilgiler konusunda yeterli bilgiye sahip değil ve bu yüzden de bazı çok güzel fikirler hak ettikleri başarıyı yakalayamadan çok ufak hatalar nedeniyle gün yüzüne çıkamadan yok olup gidiyor. Üstelik bu sadece kısıtlı bütçe sorunu da değil. Parayı doğru kullanmayı beceremeyen milyon dolar yatırım almış nice girişimler zaman içinde pes etmek zorunda kaldı.