IKEA'nın kurucusu ve dünyanın en büyük girişimlerinden birinin sahibi olan Ingvar Kamprad, çiftlik hayatı yaşayarak büyümüştür ancak içinde hep bir girişimcilik duygusu ile yaşamıştır. Küçük yaşlarda Stockholm'dan toptan aldığı kibritleri komşularına satmaya başlamıştır. Sonrasında farklı ürünlerin satışını yapmış, hatta babasından yardım alarak posta sipariş işi kurmuştur. Bu girişimcilik ruhu sayesinde dünyanın en büyük mobilya firmalarından biri olan IKEA'yı hayata geçirmiştir. IKEA ismi, Ingvar Kamprad'ın baş harfleriyle oluşturulmuş, büyüdüğü çiftlik (Elmtaryd) ve kasabanın (Agunnaryd) baş harfleri de marka ismini tamamlamıştır.
IKEA'nın Kuruluşu Nasıl Oldu?
Ingvar Kamprad çocukluk döneminde öğrenme bozukluğu sorunuyla uğraşıyordu. Diskleksi bozukluğu olan Ingvar Kamprad bu hastalığına rağmen okulunu başarılı bir şekilde tamamlıyor. Bu başarısından dolayı da babası bir miktar para veriyor. Babasının verdiği bu parayla 1943 yılında IKEA kuruluyor. Kuruluşunun ardından ilk beş yıl boyunca üretim yapamayan IKEA sadece ufak tefek eşyalar satıyordu.
Oldukça titiz, şeffaf ve huysuz bir girişimci olan Ingvar Kamprad, bu özellikleri sayesinde faaliyet gösterdiği sektöre o zamana kadar uygulanmamış yenilikler getirdi. 1956 yılında IKEA ile özdeşleşen parça mobilya satışı sistemine geçildi. Parça mobilya satışı hem maliyetleri düşürüyor hem de mobilya satışında adeta bir devrim yaratıyordu. Bu yenilikten sonra artık insanlar mobilya almıyor mobilya haline dönüştürülecek parçalar alıyordu. Bu satış tekniği sayesinde müşteriler etkin hale getiriliyor ve tüm nakliyeden kuruluma kadar her şey müşteriye yaptırılıyor.