Girişimci Kişilikler 3 İç Bakalım Yarasın Howard Schultz

26 0 0
                                    


Starbucks'ın kurucusu olan Howard Schultz, Brooklyn'deki Canarsie Bayview kamu projesinde büyümüştür. Yoksul bir hayat sürmesine rağmen Northern Michigan Üniversitesi'nden futbol bursu kazanmıştır. İletişim alanında lisans eğitimini tamamladıktan sonra, Xerox'ta çalışmaya başlamıştır. O zamanlar küçük bir kahve dükkanı olan Starbucks'ın hisselerini satın alıp şirketin CEO koltuğuna oturmuştur. 60 kahve dükkanıyla başlayan zincirin bugün dünyada 20.891 dükkanı vardır. 2.1 milyar dolarlık servetin sahibi olan Howard Schultz halen dünyanın en iyi kahvelerini hazırlayan Starbucks'ın başındadır.

Starbucks'ta çalışmak için defalarca başvuru yapan 29 yaşındaki genç girişimci, şirketin o zamanki sahibi Jerry Baldwin'i başka şubeler de açması için ikna etmeye çalıştı. Zira o dönem sadece Seattle şehrinde Starbucks vardı.

Bir şekilde Baldwin'i ikna edip şirketin pazarlama müdürü oldu. Öyle ki önceki işinin yarı maaşına bile razı oldu Schultz. Bu işte büyük bir potansiyel görmesi nedeniyle tüm hayatını Starbucks'a adadı.

1982'de Seattle'a taşındı. 1983 yılında iş gezisi için İtalya'ya gitti ve oradan latte ve cappuccino tarifleriyle geri döndü. Bu tarifler şirketin satışlarını 1984'te 3 katına çıkardı. Ancak Schultz bir şey daha fark etmişti. İtalya'da kahve; içilen bir şey değil, adeta bir sosyal olguydu. İnsanlar kahve içmek için buluşuyor ve kafelerde vakit geçiriyordu.

Schultz yatırımcılara 5 yıl içinde ABD'de 125 şube açma sözü verdi. Gerçekten de 1992 yılında bu sayının üstüne çıkıldı. Boston ve Chicago ile başlandı ve daha sonra California'ya geçildi. Tıpkı çoğu ünlü marka gibi franchising (bayilik) sistemi uygulandı.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin