Sesli ve Elektronik Kitap Hazırlayın

4 0 0
                                    


Günümüzde birçok kişinin kullanmaya başladığı ama hala pek bilinmeyen yöntemlerden birisi de sesli ve e-kitap hazırlamaktır. Konusu ne olursa olsun yazmaya yeteneğiniz varsa ve bu eylemi seviyorsanız e-kitap hazırlayabilirsiniz.

Hazırladığınız kitapları ilgili yerlerde satarak kazanç elde etmeniz mümkündür. Aynı şekilde sesli kitaplar hazırlamak da bir gelir yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bu işlerin basit olduğunu söylemek elbette mümkün değildir. Çünkü gerçekten severek yapıyor olmalısınız.

Emek harcamalı ve insanların sizin yazdığınız kitapları okuyacağına inanmanız gerekiyor. Üstelik bir kere yaptıktan sonra geri dönüşlere göre vazgeçmek yerine üzerine giderek hatalarınızı düzelterek nasıl daha fazla okutacağınızı düşünmelisiniz.

Denemekten hiç vazgeçmemeli ve bu şekilde başarılı olmuş kişilerin bilgilerine başvurmalısınız. Sonuçta online para kazanma daha önce yapılmayan, bilinmeyen bir işi yapıp, başarılı olmak demektir.

En az e-kitaplar kadar sesli kitaplar da ilgi görmeye başladı. Mevcut kitapları düzgün bir aksan ile okuyarak kaydedilmesi anlamına gelen bu iş, çeşitli platformlarda 50 liraya kadar kazanç sunuyor.

E-kitaplar genellikle PDF formatında oluyor. Ancak bu format bazen telefon ve tabletlerde sorun çıkarabiliyor. Bunun için geliştirilmiş birçok platform bulunuyor. Bunların daha sağlıklı olduğu biliniyor.

Peki, e-kitap yazmaya nasıl başlayacaksınız?

Elbette ilk adım ne yazacağınızı bulmaktır. En önemli ve zor aşamanın bu olduğunu söylemeliyim. Bir içeriğe nasıl başlayacağınızı bir türlü kelimelere dökmeyebilirsiniz. Aklınızda bir şeyler vardır. Ancak bunları klavyeye bir türlü dökemezsiniz.

İçeriğinizi önceden planlayıp, hakkında gerekli araştırmaları yapmalısınız. Konunuzu belirledikten sonra neden o konuya odaklandığınızı belirlemelisiniz. Buradan yola çıkarak başlayabilirsiniz. Zaten başlangıcı yaptıktan sonra gerisi kolayca gelecektir.

Microsoft'ta Word ile Macbook için Pages ile içeriğinizi yazabilirsiniz. Bundan sonra içeriği e-kitap formatına çevirmeniz gerekiyor. Bunun için bazı uygulamalar bulunuyor.

E-kitap için EPUB ve mobi gibi formatlar bulunuyor. Bunlar e-kitapların sorunsuzca hazırlanıp okunması için uygun formatlardır.

EPUB, Electronic Publication'ın kısaltmasıdır. Uluslararası Sayısal Yayıncılık Forumu tarafından e-kitap standardı olarak ilan edilmiştir.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin