11 – Bir kenara yılda 200 TL koymak gibi uzun vadeli me hedefleri belirlemektense her hafta veya her ay kenara 20 TL koymak gibi kısa vadeli hedefleriniz olsun. İnsanlar kısa vadeli hedefler belirlediklerinde daha iyi para biriktirirler.
12 – Online, toptan ürünler alarak tasarruf edin. Bazı şirketler büyük siparişlerde kargo ücreti bile almaz. Tasfiye satışlarından faydalanabilirsiniz ve dayanıklı market ürünlerini ve bebek bezlerini ucuza bulabilirsiniz.
13 – Pahalı kahvelerden içmeyin. Cappuccino veya latte almak yerine normal kahve almanız tasarruf etmenize yardımcı olur.
14 – İşe giderken öğle yemeğinizi yanınızda götürün. Öğle yemeğini dışarıda yediğinizde 5 TL veriyorsanız ve evde hazırlamanın maliyeti bunun yarısıysa bir yılda ciddi anlamda para biriktirirsiniz.
15 – Dışarıda daha az yemek yiyin. Dışarıda yemek yemenin maliyeti 25 TL'yse ve evde yemek yemenin maliyeti 5 TL'yse her ay 20 TL tasarruf etmeniz kolay para biriktirmenize ciddi anlamda katkı yapar.
16 – Gıda alışverişi için liste yapın ve listenize bağlı kalın. Listeyle alışveriş yapan insanlar daha az şey alırlar ve daha az para harcarlar. Bunu yapmanız yıllık birikiminizin artmasına yardımcı olacaktır.
17 – Kredi kartı borcunuzu azaltın. Borcunuzu azaltmanız tasarruf etmenize ve cezalandırıcı faiz oranlarını düşürmenize yardımcı olur.
18 – Aylık kredi kartı ödemelerinizi zamanında yapın. Her ay gecikme faizi ödememeniz nize yardımcı olur.
19 – Sadece bankanızın ATM'sini kullanın. Başka bir finans kuruluşunun ATM'sini kullandığınızda ekstra ücret ödersiniz.
20 – Otomobil ve ev sigortalarını araştırın. Var olan poliçelerinizi her yıl yenilemeden önce rakip şirketlerin oranlarını kontrol edin. Yıllık primleri çok daha iyi olabilir.
21- Otomobil ve ev sigortalarındaki indirimleri arttırın.
22 – Hayat sigortası teminatına ihtiyacınızın olup olmadığını değerlendirin. Çocuklarınız kendi başlarının çaresine bakıyorsa ve eşiniz çalışıyorsa hayat sigortası korumasına ihtiyacınız yoktur. Hayat sigortasının yıllık primleri acil tasarruf hesabınızı finanse edebilir.
22 – Kredi sigortası kapsamını taksitli kredilere düşürün. Tüketicilerin birçoğunun kredi sigortasına ihtiyacı yoktur çünkü ölüm, iş görmezlik veya işsizlik ihtimaline karşı kendilerini korumak için yeterli mal varlıkları vardır.