İyi İş Fikirleri Nasıl Üretilir?

4 0 0
                                    


Her yeni girişim bir iş fikri ile başlar. Fakat birçok fikir, hatta büyük iş fikirleri bile asla bir girişime dönüşmeyebilir.

Girişimcilik sürecinin en eğlenceli parçası "fikir üretme" aşamasıdır. Ancak birçok insan fikir aşamasından daha ileriye gidemiyor. Bu noktada önemli olan, fikir oluşturmanın hayal kurma ya da mucize yaratma ile karıştırılmamasıdır.

İş fikirleri hakkında yanlış bilinenler

* Mucizevidir. – Büyük iş fikirleri mucizevi fikirler değildir. Eğer bunların birtakım mucizeler olduğunu düşünüyorsanız fikir yaratmanız çok mümkün olmayabilir.

* Radikaldir. – Tanınmış markalara bakacak olursanız birçoğunun hâlihazırda var olan fikirlerin geliştirilmiş halleri olduğunu anlarsınız. Çünkü, radikal fikirler yalnızca pazarlamacıların terminolojisindedir. Radikal olmaya çalışmak yerine, rakiplerinizden farklı olun yeter. Fikirler üzerinde küçük geliştirmeler yapmaya çalışın.

* Pazardaki ilk fikir olmalıdır. – İş fikrinizin işe yarar bir fikir olması için pazardaki ilk fikir olması gerekmiyor. Önemli olan çoktan düşünülmüş bir fikri geliştirip geliştiremeyeceğiniz.

* Bir ilham anında yaratılır. – Başarılı girişimciler, bir fikirle gelmeden önce her zaman birçok fikri değerlendirmiş olurlar.

* Sadece tek bir fikriniz olmalı. – Başarılı girişimcilere soracak olursanız size birçok iş fikrine sahip olduklarını söyleyeceklerdir. İş fikri yaratmak, üzerinde çalışabileceğiniz bir yetenek ve bu yetenek sayesinde birçok fikir geliştirebilirsiniz.

* Fikir yaratmak için mutlaka iyi bir yönetme yetkinliğine sahip olmalısınız. – Harika fikirlerin üzerine kurulmuş birçok girişim hala başarısız olmaya devam ediyor. Oysa, iş fikirleri tek başına masrafsızdır. Bir fikre sahip olmak kendi başına önemliyken yönetme yetkinliği bu fikri girişime dönüştürmek için gereklidir.

* Fikirlerinizi gizli tutun. – Acemi girişimciler fikirlerini kendilerine saklamaya bayılırlar. Herkesin bir bilgi gizliliği anlaşması imzalamasını beklerler. Oysa, asıl değer fikrin kendisinde değil, bu fikirle yaratabileceğiniz şeylerde, onu hayata geçirme gücünüzde saklıdır.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin