Bütçe Planlamasının Ne Kadar Önemli Olduğunu Bilmiyorsunuz!
Neden mi para biriktiremiyorsunuz? Çünkü büyük ihtimalle bütçe planlaması yapmıyorsunuz. Paranızı hesapsızca yönetiyor, ne elinize geçen para miktarını ne de cüzdanınızdan çıkanı tam olarak bilmiyorsunuz. Aybaşı geldiğinde gidip maaşınızı çekiyor, faturalarınızı, ödemelerinizi hallettikten sonra geriye kalan parayla öyle böyle bir ay idare etmeye çalışıyorsunuz. Mutfak masrafınızın ne kadar olacağını, ekstra harcamalarınız için ne kadar para ayıracağınızı, ne de benzer ihtiyaçlarınızı nasıl karşılayabileceğinizi bilmiyorsunuz.
Bütün bunlar da doğal olarak sizi maddi konularda başarısızlığa sürüklüyor. E haliyle; diyenler arasına katılıyorsunuz. Yani elinizde birikim yapacak para kalmıyor. İlk etapta cüzdanınızda kenara atmak için para olsa bile, ay sonuna doğru ister istemez sözde biriktirdiğiniz 3 kuruş paraya göz diker duruma geliyorsunuz. Çünkü bütçe planlaması mevzusunun önemini görmezden geldiğiniz için işin başında hata yapıyorsunuz.
3'ün 5'in Hesabını Yapmıyorsunuz!
"O kadar paradan ne olacak, çalışıp kazanıyorum 3 liranın hesabını mı yapacağım, ne o öyle pintiler gibi" ve benzeri cümleleri sık sık kullanıyor musunuz? O zaman para biriktirme konusundaki yeteneksizliğinizin bir diğer nedenini daha buldunuz demektir. Çünkü bu tarz cümleler kuranların neredeyse hiçbiri birikim yapma konusunda başarılı değildir. Hem harcama konusunda hem de biriktirme konusunda küçük miktarları küçümsedikleri için maddi anlamda hep sıkıntı yaşarlar. Onlara göre 3 kuruş parayla zengin de olunmaz iflas da edilmez. Oysaki gerçekler hiç de böyle değildir.
Hem atalarımız "damlaya damlaya göl olur" sözünü boşuna söylemiş olamazlar, değil mi? Sonuçta; 3'ün 5'in hesabını yapmak kişiyi zengin de eder fakir de! Nitekim yeterince varlığa sahip olanlar (sizin tabirinizle pinti zenginler) bu 3-5 durumunun ne kadar önemli olduğunu bilen ve 3'ün 5'in hesabını yaptıkları için maddi başarıya ulaşan insanlardır. Anlayacağınız, bundan sonra o çay-kahve parası dediğiniz miktarlara karşı biraz daha saygılı yaklaşmalısınız. Aksi takdirde o 3'ler 5'ler birikip birikip sizi düşünemeyeceğiniz kadar zor durumlar içine sokarlar.