Jackob
Stál v rohu místnosti. Pod rouškou té největší tmy, spolu se Zatarii a sledoval dění v hlavním sále. Přišli pozdě. Ostatní zaútočili bez nich a bohužel, nezvládli to. Trojčata stála pospolu v dalším rohu místnosti. V rukách drželi ty nejzajímavější zbraně. Ale sedm vojáků je prostě moc i na tak zkušené bojovníky. Fridge byl přiražený ke stěně u oken do zahrad hradu. Tvář měl od krve, stejně tak bok. Jeden z vojáků ho hlídal jako oko v hlavě. A nakonec William ležel na schodech k trůnu. Jeho meč se válel několik metrů od něj. A co hlavně oba dva překvapilo byla královna. V rudých šatech se zlatou korunou seděla skrčená kus od Williama a plakala.
Každou chvíli chtěl Jackob vyrazit a pomoct princi, jenže dívka ho držela stranou. ,,Nemůžeš tam jen tak naběhnout!" Sykla a stáhla ho zpátky za velké dveře do místnosti. Zámek vypadal temně, pustě, ponuře. Ne jako místo pro život. Jackob si neuměl představit zde žít. A teď si představil jak zde žije Ina s Jinger. Ty dvě krásné dívky v tak příšerném zámku. Nyní se už nedivil, proč byla Ina tak ostrá, měla k tomu důvod. Tyto prostory jí k tomu museli přímo nutit. A Jinger... Divil se, že dokázala zůstat tak milá a laskavá.
,,Můj drahý synu, i ty jsi mě zradil a proto zaplatíš." Král se na svého syna usmál a s mečem stále na jeho hrudi začal kolem Willa kouřit jako hladový sup. ,,Ale čím to asi bude. Že by mnou?" Přemýšlel nahlas. Jackob si všiml toho cuknutí v jeho oku. ,,Ne to ne. Vždyť já jsem přeci skvělý. Nebo snad tvou sestrou?" Udělal dalších pár kroků kolem prince. ,,Ale ta taky ne. Vždyť jste se nikdy neměli v lásce. Tak co tedy zapříčinilo tvou nenávist? Vždyť si měl být další král!"
,,Nikdy bys mi vládu nepředal." Zavrčel princ.
Král se zasmál a přikývl. Pak došel na místo, kde stál předtím a podíval se na svou ženu. Královna seděla vystrašená na schodech ke královskému trůnu a snažila se vydýchat to, co se jí odehrávalo před očima. ,,Ano," zamumlal král, ,,to je ono! Špatná výchova!" Jeho hlas se nesl celým sálem. I boj venku v tu chvíli nebyl slyšet. ,,Proto se proti mě bouří vlastní děti! Samotní potomci vysoce postavených se chtějí zbavit svého pána!" Tím myslel určitě Inu, proběhlo Jackobovi v hlavě. ,,A kdo je za to zodpovědný?" Ztišil se náhle. přešel pomalu ke své manželce, poklekl vedle ní a silně jí chytil za bradu. ,,Ty..." Královna začala brečet nanovo. ,,Ty jsi všechny poštvala proti mně!" Okamžitě začala vrtět hlavou. Oči měla rudé od slané vody, co jí stékala po tvářích. Tváře celé mokré. ,,Ne?" Zašeptal král a pustil její bradu. Postavil se a upřel pozornost na svého syna. Will se podíval po matce a střídavě sledoval i svého otce. ,,Jak si dovoluješ mi lhát!" Nikdo by v tu chvíli nestihl zareagovat. Ani Will, který byl nejblíže. Král máchl mečem proti královně.
Zataria vykulila oči a podívala se po věci, co se kutálela přímo k jejich úkrytu. Rukou si rychle zakryla ústa, aby nevykřikla. Protože překvapené oči se přímo dívaly jejich směrem. Královnin obličej zůstal v šoku. A další emoci už nikdy neukáže. Král ale přeci jen něco zaslechl. Podíval se na stranu, kde se schovávali. Jackob Zatarii stáhl dál do stínu, aby její vlasy neupoutaly moc pozornosti.
Will na nic nečekal. Popadl svůj meč a vrhl se na otce. S křikem se pokusil vrazil ostří do srdce krále, ale byl moc pomalý. Král se bravurně vyhnul a udělal tak mezi nimi mezeru několika metrů. ,,Si zrůda!" Vykřikl princ. Tělo jeho matky se svalilo ze schodů na zem a tam zůstalo jen tak ležet. Rudá se mísila s barvou šatů královny. Kachličky na zemi se brzy přebarvily do ruda.
,,Máme ještě nějaký prášek?" Zeptal se tiše Jackob Zatarie. Zavrtěla hlavou. Nezbyl ani jeden. Dalo se říct, že neměli vůbec nic. Tak jak teď měli porazit krále a spolu s ním dalších osm vojáků? Stačil jediný špatný pohyb a voják mohl klidně probodnout Fridge jako jednohubku. On musel být mrtvý první. ,,A hvězdice ještě máš?" Zataria sklopila oči ke svému pásku. Ještě další dvě jí visely na opasku. Podívala se směrem ke Fridgovi. Mohla by toho vojáka zabít. Ale měla by trojčata šanci? ,,Musíme to risknout!" Dívka lehce přikývla. A zatímco Will bojoval s králem, Zataria vyhodila ze své skrýše hvězdice přímo na vojáka, který hlídal Fridge. Voják ani nevykřikl a spadl k zemi. To upoutalo pozornost dalších vojáků. Trojčata nečekala, okamžitě připravila všechny možné zbraně k útoku a tasili. ,,Dostaň do bezpečí Fridge!" Jackob vylezl ze stínu a vrhl se k vojákům. Ti museli jít z cesty první. Will byl dobrý šermíř. Musel to zvládnout!
ČTEŠ
Kings & Queens (CZ)
FantasyPrvní díl série Koruna Ina Ward. Dcera kapitána královské gardy, což v jistých ohledech je úžasná věc, ale na druhou stranu - trpí. Jednoho dne se bude muset stát ona kapitánem a toho se děsí. Její otec nemá žádného syna, takže tato úloha má připad...