"so, what is your name?" soalnya tegas sambil matanya memandangku dari atas hingga ke bawah.
"Eita Haneesya". Wajah aku tunduk kebawah. Tidak betah rasanya apabila perlu berhadapan dengan seorang yang sangat tinggi darjatnya tambahan pula riak wajah tegasnya sahaja sudah dapat membuatkan jiwaku bergetar hebat.
" daripada apa yang i tengok dalam resume you ni, honestly you memang layak sebab pencapaian u sangat memuaskan"
"tq encik". Wajah aku angkat dan sekali sekala mataku galak memerhatikan setiap lekuk wajahnya yang begitu sempurna dimataku. Betul apa yang aku dengar bahawa lelaki dihadapanku inilah yang paling didambakan oleh semua wanita diluar sana. Mereka kata bahawa lelaki dihadapan dia inilah terlalu sempurna sehinggakan ada yang sanggup jatuh melutut merayu kepadanya hanya kerana mahukan sekeping hati milik lelaki ini.
"so, you memang betul nak kerja dengan i? Nak kerja dalam Marteen Holding ni?". Mata hitam pekatnya merenung dalam anak mataku membuatkan dadaku naik turun.
"ye encik, lagipun dah merata tempat i cari kerja tapi semuanya tak dapat! Jadi saya harap agar kali ni saya dapat kerja ni sebab saya betul betul perlukan kerja sekarang!". Kataku sambil membetulkan selendang dikepala .Entah kenapa tiba tiba terdetik dihati supaya aku mahu kelihatan cantik didepannya. Aku pun tak tahu kenapa perasaan ini tiba tiba hadir.
" okey! I boleh terima u kerja dekat sini". ujarnya sensual.
Aku tersenyum lebar mendengarnya.
"tapi ada syaratnya dan i tak tahulah sama ada syarat i ni u sudi terima ke tak !".
"syarat apa? Saya rela dengan apa pun syarat encik asalkan saya dapat diterima kerja disini". Ujarku bersungguh sungguh.
Mulutnya mempamerkan sedikit senyuman sinis kearahku.
" kalau u nak kerja dekat sini, u wajib terima syarat ni and kalau u takboleh terima syarat ni, u dialu alukan untuk keluar". Keras nadanya membuatkan jiwaku mula bergetar hebat.
"apa syaratnya?". Tanyaku tidak sabar.
"syaratnya........".
YOU ARE READING
ISTERI KIRIMAN TUHAN
RomanceCOMPLETED✔️(SECOND BOOK) "kau siapa? Nama kau apa?" - Marteen Daniall. "iman". " aku tahulah iman! Iman apa?". "iman Mikayla". "buruk nye nama kau! Nama kuno sangat tapi aku rasa nama kau ni sesuai dengan kau sebab aku tengok kau ni lembik serupa d...