22. De ce nu mi-ai spus?...

99 4 0
                                    

Jace's P.O.V

- O sa-mi crape plămânii de frig dacă nu se face cald mai repede, murmur în timp ce îmi frec mâinile și suflu înspre ele.

Vremea s-a schimbat teribil de mult pentru începutul lunii decembrie, și chiar dacă nu a nins până acum, o să se întâmple curând. Simt cum pardoseaua începe să se încălzească încetul cu încetul.

- Mda...spune tipul care în ultima lună a stat numai în casă noastră.

Și el, și prietenii lui, de parcă aici era un loc de întâlnire secret. Probabil ca stăteau chiar dacă nu le spunea Maria. Mai repetă o dată interjecția, privind pierdut pe geamul aburit al bucătăriei, bătând neliniștit cu degete în masa de lemn.

- Frate, ar trebui să te calmezi puțin. Abia ce a plecat.

Își întoarce capul spre mine amenințător de rapid, și mă fixează cu ochii săi plini de furie.

- Abia ce a plecat?! tună și da cu pumnul în masă, facandu-l pe Abercrombie să își ridice alarmat botul de pe labe. Crezi ca o săptămână fără ea trece pentru mine la fel de repede ca pentru tine?

Oftez și mă așez pe scaunul din fața lui, la o distanță cât de cât măricică. Nu voiam să mă trezesc cu o flegmă între sprancene-sau și mai rau-cu un obraz vânăt.

- Doar o știi. Obișnuiește sa ia decizii dureroase pentru cei din jur, dar bune pentru ea.

Harry poartă fața asta tristă de mai bine de o săptămână, de când Maria a plecat din Londra. Nu a spus nimănui unde, dar amândoi bănuim ca a plecat din cauza lui Ian și a lui Alexander. De când au venit la noi în seara aia de dinaintea Halloweenului, s-a comportat ciudat. Harry a fost primul care a observat asta încă de când au intrat amandoi morți de beți pe usa casei. Primul lucru pe care l-a facut a fost să se uite șocata prin încăpere, fiindcă de multă vreme nu a mai fost înconjurată de atâtea persoane dragi. Chiar ea spusese asta. Momentul în care Katia a rostit primul ei cuvânt ne-a emoționat pe toți, fiindca-la dracu-a fost primul ei cuvânt. Încă nu-mi pot șterge din fața ochilor imaginea în care Maria a izbucnit în plâns și a strans-o puternic în brațe. Până și Ian a început să plângă --și drept să spun, sa-l vezi plângând e ca și cum s-ar construi o altă piramidă. Ignorând gălăgia pe care toți o facusem, a plecat cu Harry la etaj și a culcat-o pe Katia, fiindcă adormise imediat ce dăduse de căldura corpului ei. Apoi urmașe interogatoriul.
Am fost șocat să îl văd pe tipul ala...
Ken? și pe Gigi intrând în casă cu Katia, când soarele încă mai era pe cer. Îmi spuseseră ca Maria i-a trimis și când i-am întrebat de ce tocmai pe ei, îmi răspunseseră ca Gigi e gravidă și trebuie să se învețe cu un copil. I-am privit burta. Puteam să jur ca acolo e matematică totală: x=copil, y=burtă , de aici rezultând ca x+y=s^-76 , de unde s la puterea -76 era sarcină inexistenta! Serios acum, cei care au crezut-o au fost chiori rău de tot! Pe înserate, în următoarele ore, casa începuse să se umple de persoane cunoscute și necunoscute, care întraseră de parcă erau pe teritoriul lor: Ian fusese primul, și îl trăgea pe Alexander de mânecă, care mă salutase printr-o îmbrățișare bărbătească. Ian nu mi-a spus absolut nimic, iar primul cuvânt pe care l-a rostit de când s-a instalat în vila noastră primitoare a fost atunci când Maria venise acasă. Până atunci, nema. Danezul ala plin de hormoni, în schimb, era o moară stricată , dar cu toate astea, nu am aflat scopul vizitei lor. Katia fusese așa de fericită să îl vadă pe Alexander, mai ales ca au ieșit apoi să se joace în nisip. Dacă l-ar fi văzut Maria atunci, l-ar fi omorât.

Apoi, pe la ora opt seara, colega ei de liceu, Melinda dacă nu mă înșel, a intrat urmată îndeaproape de un bărbat frumos și înalt, pe care eram sigur ca îl chema Jim, fiindcă era bun prieten cu Maria, și de o altă fata la fel de frumoasă, care era iubita-nu-logodnica lui Jim. Proaspăta logodnică. O chema Jhené și avea 24 de ani, fiind contabilă la firmă de imobiliare a tatălui sau. Povestea lor era simplă: Jim și Jhené veniseră în oraș la Melinda, sora lui, dar și pentru ca voiau să o revadă pe Maria și să o cheme la nuntă. Melinda voia să îi spună ca a primit cameră în campusul școlii, pentru ca era sfârșitul lunii, și cu ocazia asta ne-au vizitat toți trei. O jumătate de ora mai târziu a venit Dylan și iubita lui, Ginger, care e o păpușă de fata. Maria a fost încântată să facă cunoștință cu ele, dar toată fericirea s-a spart atunci când Jhené a făcut un mare anunț: era însărcinată. Fata mea fugise cu lacrimi în ochi la etaj și s-a închis în cameră, lasandu-i pe ceilalți confuzi. Eu știam de ce. Ei nu. Harry a urcat după ea, dar s-a întors la fel de repede precum s-a și dus. Fetele au făcut la fel. Ian și ceilalți la fel. Eu știam ca nu are rost. Așa ca ne-am continuat în liniște pregătirile de Halloween. Cine se pregătește de Halloween în ajunul Halloween-ului?
Noi!

CondamnațiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum