36. Dulce România

49 2 0
                                    

- Esti sigur ca am luat totul? Il intreb pe Harry cand rasuflu usurata si imi pun centura.

- Sigur, iubito. Avem actele de identitate, copiii...zice facand semn la fetitele din bratele noastre si in spate, unde Liam il tinea pe Dakota.

- Am luat dictionarele?

- Au fost primele chestii pe care le-am pus in geanta. Nu ai de ce sa iti faci griji, totul e bine.

Dau afirmativ din cap si privesc pe geam cum pluteam deasupra norilor. Am ajuns cu bine la timp pentru a prinde avionul spre Romania, iar acum aici suntem, deasupra pamantului pentru urmatoarele cateva ore. Ghinionul meu e ca Ethan sta fix in spatele meu, cu Liam in dreapta lui. Cu cateva scaune mai in fata sunt fetele, macar ele sa aiba parte de pace. Harry o tine pe Claire, de care nu se mai dezlipeste nici macar o secunda, iar eu o am pe Katia, ce priveste la fel de uimita ca si mine peisajul de afara.

Credeam ca o sa am parte de liniste, insa netotul din spatele meu imi loveste scaunul cu piciorul. Il privesc peste umar si dau de ranjetul sau handicapat.

- Ce vrei? Il intreb plictisita.

- Uite ce am gasit pe internet, zice si ne atrage atentia tuturor. Esti roman daca ajungi la petreceri cu doua ore mai tarziu si ti se pare total normal. Ha, romanii astia sunt niste melci. Esti roman daca ai fata de masa din macrame. Ce naiba mai sunt si astea? Intreaba nedumerit. Esti roman daca ai avut covoare pe pereti. Ok,ciudat...de ce ar pune lumea covoare pe pereti?

- Ethan, inceteaza, te rog! Si baga-ti telefonul ala la loc, poate te vede stewardesa! Ii spun enervata.

- Oh, dar m-a vazut deja, zice si ii face zambind cu mana insotitoarei de zbor cu parul blond, ce ii returneaza gestul, fara sa ii spuna sa isi inchida telefonul. Pentru ca, la naiba, in avion trebuie sa iti inchizi telefonul! Ai vazut? Ma place. Bine, sa continuam. Esti roman daca atunci cand gatesti, nu folosesti ustensile de cantarit. Si cine ma rog foloseste asa ceva? Romanii sunt destepti cand nu folosesc draciile astea.

Ii arunc o privire nervoasa lui Harry, care ma privea amuzat si parea ca nu e enervat de vocea fratelui sau. Ofteaza cand imi mijesc ochii la el, iar apoi isi indreapta capul spre blondul vorbaret.

- Ai putea sa taci? Ii spune serios.

Ethan isi ia privirea din telefon si se holbeaza la noi de parca eram balauri.

- Dar de ce, fratioare? Ce turist esti daca nu stii nimic despre tara in care urmeaza sa ajungi peste cateva ore? Zice nevinovat.

- Ethan are dreptate aici! Liam intervine.

- Liam! Strig la unison cu Harry si isi ridica in defensiva mainile deasupra capului, apoi isi pune degetul la gura, semn sa tacem, pentru ca Dakota dormea in bratele sale.

- Vezi, asa ziceam si eu, Ethan continua. Deci, esti roman daca folosesti o plasa pentru a pune alte plase in ea. Huh, mi se pare inteligent asta. Nu mai trebuie sa dai atatia bani ca si mine pe plase.

- Da, poate ca daca nu te-ai mai uita dupa blonde cand faci cumparaturi, nu te-ai mai agata cu plasele de oameni, ii zic plictistita.

- Touche! Esti roman daca dupa ce mergi in vizita la cineva, la plecare mai stai o ora in fata usii la povesti. Hmm...

De ce? De ce trebuie ca Ethan sa stea in spatele meu ca o lipitoare si sa ma innebuneasca cu atatea tampenii? Credeam ca o sa se potoleasca si el, ca nu o sa mai fie atat de enervant si energic. As face orice sa ii bag un pumn in gura numai ca sa taca. Macar Katia adormise in bratele mele, si nu parea sa ii bage in seama cuvintele unchiului sau.

- Esti roman daca parintii te suna si te intreaba daca ai mancat, chiar daca e miezul noptii. Esti roman daca atunci cand vezi pe cineva in pantaloni scurti in decembrie, zici ca e nebun, desi sunt 25 de grade afara. La astia nu ninge iarna? Harry, credeam ca o sa fie zapada atunci cand ai zis ca Transalpina are peste 2000 de metri atitudine! Ethan zice dezamagit.

CondamnațiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum