74/ Jazyk

418 25 2
                                    

Dali mu sklenku vody a kus suchého chleba. Bylo jim jedno, jestli to sní nebo ne, ale tohle tvořilo jeho večeři, takže moc neohrnoval nos, protože se bál, že zítra nic nedostane.

Jeho strážný sebral po dojezení ze stolu talíř a zkontroloval, zda všechen obsah sklenice vypil. Následně za sebou opět zavřel celu a odešel, oznamuje smrtijedům, že vodu s Veritasérem vypil.

,,Skvělé," poznamenal Lucius Malfoy a připletl se k vyvádění Harryho z kotce k Pánovi zla.

Nebelvír měl štěstí, že mu nechali jeho původní oblečení, protože sklepení bylo ledové, ale velký sál, kam byl zaveden, už trochu toho tepla člověku dal.

Místnost byla tlumeně osvětlena, ale jakmile se ze stínu vynořil Voldemort, všechna světla se rozsvítila.

,,A, Harry, moc rád tě vidím. Jak se ti daří?" zeptal se ho s falešnou milostí Zmijozel.

,,Není to zlé," řekl pravdivě a zůstal stát uprostřed prostoru, zatímco ho obklopovali zahalení smrtijedi, kteří se nacházeli po obvodu, maje v čele  svého pána.

,,Och, to rád slyším," poznamenal a tvář mu zvážněla se slovy: ,,Ale teď už k věci."

,,Víš, slyšívám od svých drahých smrtijedů různé věci - ne vždy je ale vše pravdivé, a tak mi nedá se zeptat přímo u zdroje."

Harry na něj jen překvapivě hleděl, maje neblahé tušení.

,,Doneslo se mi totiž, že máš bližší vztah s profesorem Snapem."

,,Ano, to je pravda," vyhrkl a zděsil se - normálně by držel jazyk za zuby, nebo mu něco zalhal, ale teď řekl čistou pravdu.

,,Á, tak přeci. Jste jen přátelé," Pan zla se jal pochodovat po místnosti, mimoděk vedle Harryho, jež měl na rukou pouta, a vedle ucha mu řekl, ,,nebo snad milenci?"

Samozřejmě si to mohl zjistit pomocí nitrozpytu, ale řekněme-li, že tohle bylo mnohem zábavnější.

,,Milenci." Věděl, že to řekne, proto hned zavíral poníženě oči a už cítil, jak se červená.

,,Takže náš milý Severus je s Harrym Potterem. Hmm, kdo by to do něj řekl. Mám ale to štěstí, že jsem byl již dříve varován a mohl jsem tak Severuse uvolnit z této naprosto běžné schůzky. Ach, jaká škoda," nadnesl sarkasticky a jeho stoupenci se dali do smíchu.

Harry neměl slov, ale ani ta by mu nepomohla, protože byl vzápětí odveden zpět do žaláře a Voldemort začal podnikat další kroky, jak těm dvoum nejvíce ublížit a zároveň svého, kdysi věrného, sluhu nechat potrestat.

Snarry drabblesKde žijí příběhy. Začni objevovat