33/ Kužel

478 33 4
                                    

Pokračování

,,Sakra," zaklel neslyšně Harry a opatrně se dal do úklidu místa, a jelikož do konce hodiny bylo ještě 15 minut, uklízel velmi pomale promýšleje plán trestu.

Chtěl vědět, jestli na něj třeba taky Snape občas kouká. Jo, bylo to skoro nereálné, ale Nebelvír si fandil, protože jeho společnost by neodmítla snad žádná dívka.

Zazvonilo a Snape už jen poznamenal, ať tu pan Potter nezapomene zůstat. Mladík se tedy rozloučil s Miou a Ronem, kteří na něj vrhali soucitné pohledy, a odebral se ke předním lavicím.

Počkal až se třída vyprázdní a spustil: ,,Tak, pane Pottere, co vám přišlo tak zajímavé na mé osobě, že jste zamrznul v přípravě lektvaru?"

Nebelvír se opřel o přední lavici, následuje tak pohyb lektvaristy, který se proti němu držel o katedru.

,,No, hmm, víte, pane profesore," začal mumlal Harry s nadějí, že z něho vypadne něco kloudného.

,,No to právě nevím, Pottere. Chcete snad pomoct Veritasérem?" navrhl mu netrpělivě Zmijozel.

,,Jen v případě, že si dáte se mnou," oponoval Nebelvír s dávkou humoru, ač myslel otázku v nitru vážně.

Lektvarista se zamyslel. ,,Tak tedy pojdtě, Pottere," zvolal Severus a vydal se do kabinetu, následován svým neoblíbeným studentem.

,,Když už mi kazíte odpoledne, tak ať se alespoň něco dozvíme, ne?" poznamenal a do prostoru postavil dvě židle. Harry zaujal pozici na jedné z nich a pozoroval, jak jeho profesor hledá zmiňovaný lektvar.

,,Ach, tady to je," nadšeně zamumlal do prostoru, držeje v ruce flakónek s Veritasérem ve tvaru obraceného kuželu.

Nebyla to obvyklá nádoba na uchovávání lektvaru, naznal Harry, ale kdo by taky chtěl často používat lektvar pravdy.

,,Vodu, nebo snad raději džus?" zeptal se Severus a odložil si flakónek na pracovní desku, přivolávaje si Acciem skleničky.

,,Postačí voda," nechtěl obtěžovat Snapa Harry. Profesor do každého nakapal pár kapek, a též se posadil, podávaje studentovi druhou sklenici.

,,Dobře tedy. Až se oba napijeme, tak si začneme klást otázky. Nesmí se jich říce více za sebou, pokud to nejsou otázky doplňovací. Pamatujte, že jak daleko zajdete vy, Pottere, tak tam můžu zajít i já. Jasné?"

Snarry drabblesKde žijí příběhy. Začni objevovat