124/ Boule

301 25 3
                                    

Pokračování

Oběd si ale už udělali sami. V plánu měli zprvu palačinky, ale po sladkém pečivu ke snídani na ně přestali mít chuť.

Harry nezoufal a navrhl, ať je zkusí udělat na slano, že těsto je stejně univerzální.

A tak se stalo.

Společně usmažili palačinky, Nebelvír stoje u sporáku a Zmijozel hned za ním, objímaje ho zezadu - a vzhledem k výškovému rozdílu ani neměl problém s tím, že by neviděl přes Harryho neposedné vlasy.

Na ještě horké palačinky rozprostřeli strouhaný sýr a krájenou šunku s tím, že mladík si to ještě vylepšil kečupem, vše dávaje na chvíli zpět na pánev, aby se jim to řádně rozpustilo.

Oběd zakončili salátem z ledového salátu, rajčat a okurky.

Nakonec se usadili na půl hodinku do obývacího pokoje, aby si odpočinuli po obědě za společnosti televize.

Následovalo osobní dvouhodinové volno, během kterého si mohli dělat, co chtěli - ač oboum bylo jasné, že ten druhý bude nějak dokončovat překvapení na večer.

Harry si tedy přesně v 1 hodinu zabral kuchyň a Severus šel do pracovny.

Teď byl čas na dělání těsta, kdy jen doufal, že se mu ve finále povede tak křehké a akorát oslazené a upečené jako u Weasleyů.

Jedinou starost ale měl o to, že to nestihne dopéct do 2 hodin, poněvadž chtěl nechat těsto co nejdéle uležet - protože normálně by mělo být v lednici alespoň 2 hodiny, nejlépe ještě déle.

Za deset minut měl těsto hotové, a dokonce i v uspokojivé konzistenci.

Zabalil ho a dal do ledničky, vydávaje se do kumbálu.

,,Tak, kdepak tu marmeládu jen máme," povídal si nahlas a za pobruku hledal borůvkovou pastu, bez které by koláč nebyl úplný.

,,Á! Tady je," usmál se vítězoslavně a vrátil se zpět do kuchyně.

Momentálně měl minimálně hodinu volného času... A snad ani nevěděl, jak ho to napadlo, ale rozhodl se udělat ke koláči zrmzlinu.

V kuchařce od paní Weasleyové si našel recept a zašel si do malého krámku na rohu jejich ulice pro chybějící ingredience.

Samozřejmě by mu to normálně nemělo šanci ztuhnout, ale na rozdíl od koláče tady mohl využít špetku té magie a zmrzlinu mít v pevném stavu lusknutím prstu.

Výrobou zabil asi půl hodiny, přičemž nákup mu trval skoro 20 minut, takže teď už jen stačilo dál předehřát troubu a připravit nádobu, do které těsto vytlačí. A jelikož v tom nebyl žádný nováček, tak mu to šlo už trochu rychleji.

Nakonec jen na plochu rovnoměrně rozprostřel borůvky a zakryl to další vrstvou těsta se 4 ozdobnými výkrojky na středu.

Těsto se mu krásně upeklo, a ač se mu na něm udělala boule trochu větší, než předpokládal, tak byl spokojen.

Snarry drabblesKde žijí příběhy. Začni objevovat