Hoofdstuk 57

26 0 0
                                    

Happy Birthday to You
Happy Birthday to You
Happy Birthday Dear Yaraa
Happy Birthday to You.

Ik open mijn ogen en om een stukje omhoog.  De hele kamer hangt vol met slingers en ballonnen. Bij mijn voeteneind staat mijn familie die net prachtig gezongen heeft. Ik kijk ze aan met een lach en klop op het bed zodat ze daar kunnen gaan zitten. 

'gefeliciteerd Yaar' zegt Aaliyah terwijl ze mij een knuffel geeft. 

'gefeliciteerd lieverd' zegt papa en hij geeft net zoals Aaliyah mij een knuffel en een zoen op mijn wang. Shawn springt naast mij op het bed en feliciteert mij en trekt me in een omhelzing. Ik kijk mama aan en zie dat ze tranen in haar ogen heeft. Ik sla het dekbed van mij af en stap uit bed om haar een knuffel te geven in plaats van andersom. 

'mam wat is er' 

'kleine dochters worden sneller volwassen dan je denkt' snottert mama

'o maar ze is helemaal nog niet volwassen alleen qua leeftijd dan misschien' zegt Shawn achter ons. Ik schiet in de lach en zeg: 'ja precies je kinderen zijn echt nog niet volwassen hoor' Ik kijk naar Shawn en steek mijn tong uit. 

'heee ik ben hartstikke volwassen hoor' zegt Shawn om zich te verdedigen. Aaliyah en ik kijken hem aan met een denk je het zelf blik. Ik geef mama nog een knuffel en plof dan weer op het bed. 

'oke oke ik begin met mijn cadeautje' roept Aaliyah enthousiast en ze geeft mij 2 kleine pakjes. Ik leg het grootste pakje aan de kant. Ik haal de strik van het doosje en haal de deksel van het doosje. In het doosje zitten 2 dezelfde ringen. de een is felblauw en de ander is gelig. Aaliyah haalt de ringen uit het doosje en zegt: 'kijk deze blauwe is mijn geboortesteen die is voor jou. De gele is jouw geboortesteen en die zal ik dan dragen' Ze doet haar ring om haar vinger en dan doet ze de ring met het blauwe steentje om die van mij. 

'wauw Liy dat is echt prachtig' zeg ik en kijk naar de ring terwijl ik haar een knuffel geef. 

'ons cadeau is misschien iets minder betekenisvol maar wel heel praktisch' zegt Papa terwijl hij een plat pak achter zijn rug tevoorscijn haalt en aan mij geeft. Ik pak het aan en scheur het papier van het cadeau af. Ik kan mijn ogen niet geloven. Het is een nieuwe laptop. Ik leg het naast mij neer en spring van het bed af om mijn ouders om hun nek te vliegen. 

'o mijn hemel dat was echt het perfecte cadeau' roep ik enthousiast. 

'hee ik heb nog niks gegeven hoe weet je dat dan' roept Shawn verontwaardigt uit. Ik draai mij om en plof weer op het bed. 

'nou laat maar zien dan broertje' Shawn gaat half over de bedrand hangen en vist er een erg lang pakket onder vandaan. Hij legt het voor mij neer en ik kijk hem verbaasd aan. hoe heb ik dat nou weer gemist. 

'nou maak open dan' zegt Shawn die me uit mijn gedachten rukt. Ik kijk van Shawn naar het cadeau en begin met het papier er af te rukken. Als al het papier eraf is komt er een zwarte koffer onder vandaan. Het begint mij te dagen wat het is en klik de koffer open. Het is een nieuwe gitaar. Mijn mond valt open. Heel voorzichtig haal ik de gitaar uit de koffer. Het is een donkerbruine akoestische gitaar en helemaal bovenaan staan mijn initialen gegrafeerd. 

'wauw Shawn dit is echt prachtig ik weet niet wat ik moet zeggen' stamel ik 

'ik heb alleen nog nooit gitaar gespeeld' zeg ik met een rood hoofd. 

'daar hebben we dan nu genoeg tijd voor zou ik zeggen' grijnst Shawn. Ik stop de gitaar weer in zijn koffer en geef Shawn een hele dikke knuffel.

'dankjewel Shawn' fluister ik. 'alles voor mijn kleine zusje' 

I dont know anything About me.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu