Hoofdstuk 8

87 2 1
                                    

Pov Shawn.

Jaa ik ben eindelijk klaar met repeteren en nu naar huis waar mama en Aaliyah thuis zijn denk ik tenminste. Ik stap in de auto en zet de muziek hard aan. Als ik na een kwartiertje thuis kom parkeer ik de auto op de oprit naast die van mama. Ik pak mijn sleutels en loop naar binnen.

Als ik in de woonkamer ben zie ik mama, Aaliyah en een onbekend meisje zitten. Ik zie dat mama en het vreemde meisje allebei gehuild hebben en ergens herken ik haar van. Het zal misschien wel iemand zijn die ik bij een meet and Greet heb gezien denk ik bij mezelf. Ondertussen is Aaliyah opgesprongen en komt op mijn afrennen en begint heel druk te vertellen wat ze gedaan heeft maar het komt niet binnen. Ik heb alleen aandacht voor het meisje. "Aaliyah ga je even zitten dan kan ik het Shawn uitleggen" hoor ik mama zeggen. Ik kom dichterbij en ga op de bank zitten tegenover het meisje zitten. Nu pas zie ik dat de tranen over haar wangen rollen. Ik kijk naar Aaliyah en zie dat zij het ook gezien heeft. Ze loopt naar het meisje en trekt haar in een knuffel. Nu Aaliyah en het meisje bij elkaar zitten zie ik pas hoe veel ze op elkaar lijken. Mama verstoort mijn gedachten en begint te praten. " Shawn dit is Yara het klinkt misschien raar maar het is je zusje" begint mama haar verhaal. Ik sta geschokt en boos op en roep: "Ze is wat." Yara begint nog harder te huilen waarschijnlijk door mijn reactie. Yara staat huilend op en rent de trap op naar boven. "Het is je zusje dombo dat hoor je toch." ik kijk verward van Aaliyah naar mama en weer terug. 

"Kijk eens wat je gedaan hebt idioot" roept Aaliyah boos. Ze rent Yara achter na naar boven. Mama begint heel haar verhaal te vertellen.

Pov Yara.
"Ze is wat" zegt Shawn. Ik schrik van zijn reactie en begin nog harder te huilen. Hij mag me niet. Ze zullen me nooit mogen, ik ga hier nooit bijpassen. Denk ik allemaal. Het wordt me allemaal even te veel en ren naar boven. Ik ga op mijn bed liggen en huil zo hard ik kan. Na een paar seconden hoor ik de deur open gaan en voel ik dat iemand op mijn bed gaat zitten. Ik sla mijn armen om degene heen en ik huil uit bij diegene. Hij of zij maakt sussende geluiden en aait over mijn rug wat mij enigszins kalmeert.

Na een paar minuten heb ik geen tranen meer over en wil weten wie me heeft getroost. Ik kijk op en zie dat het Aaliyah is. "Gaat het een beetje" vraagt ze.
"Ja dit had je echt niet hoeven te doen "zeg ik met een krakende stem door het huilen. "Denk je dat Shawn heel boos is "vraag ik aan haar. "nee joh ik denk dat hij heel geschokt is door wat er is gebeurt wat ook wel logisch is, Er komt namelijk niet iedere dag een zusje binnen wandelen" antwoord ze op mijn vraag. "Heel erg bedankt voor alles" zeg ik. Na nog een paar minuten gekletst te hebben loopt ze naar haar eigen kamer.

Pov Shawn.
Nadat mama het hele verhaal heeft vertelt voel ik me heel schuldig tegen over Yara en besluit naar haar kamer te lopen. Als ik daar aankom hoor ik Yara en Aaliyah praten. Ik ga wel even hardlopen om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Als ik aan het rennen ben besef ik pas hoe ik bof met alles. Ik heb de meest fantastische familie met nog een zusje erbij. Ik kan doen wat ik wil. Ik leef gewoon mijn droom. Ik hoop dat Yara me vergeeft want ik wil haar niet kwijt.

Na het hardlopen.
Als ik heb gedoucht loop ik weer naar Yara's kamer.
Ik open haar deur en zie haar heel zachtjes huilen. En dan breekt mijn hart. Ik begin zelf ook te huilen en loop naar haar toe. Als ze mij ziet begint ze nog harder te huilen. Ik ga naast haar liggen en neem haar in mijn armen. Na een paar minuten hoor ik haar breekbare stem." Ik snap als jullie Me niet mogen jullie waren altijd met z'n vieren en dan komt er nog een vervelend kind bij wat je zusje is en die je nooit hebt gezien" zegt ze.
Ik schrik en zeg" Yara toen ik je net voor het eerst zag herkende ik al iets van je in mij. En toen ik ging hardlopen besefte ik me pas hoe waardevol je bent. En zie je de tranen op mijn gezicht" zeg ik ze knikt voorzichtig en ik ga verder.
"dat komt door jou. Toen ik je net zag huilen brak mijn hart en wist ik hoeveel je al voor mij betekend. Eindig ik mijn verhaal hopend dat het haar overhaalt." Echt" vraagt ze. "Echt yaar ik hou van je" zeg ik. Ik zie dat ze bloost en wegkijkt. Ik trek haar in een knuffel en dan vallen we langzaam in slaap en hebben we geen idee dat Aaliyah binnen komt en een foto van ons maakt.

Xx Isabel

I dont know anything About me.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu