hoofdstuk 49

29 0 0
                                    


pov Yara 

ik open mijn ogen maar door het felle licht doe ik ze snel weer dicht en draai mij om. Ik gooi mijn arm neer op iets hards. 

'au yaar' hoor ik en open verschrikt mijn ogen. Mijn arm is dus op Shawns hoofd terecht gekomen. Ik begin te lachen en zeg: 'sorry heb ik je wakker gemaakt'

'nee nee ik was al wakker het is namelijk al 12 uur' zegt Shawn met een grijns. 

'nee serieus had je mij niet eerder wakker kunnen maken' zeg ik geschrokken. 

'rustig Yaar we hoeven pas over 2 uur weg richting het vliegveld' zegt Shawn. Ik zucht en plof weer terug op bed. 

'misschien moet je wel even op je telefoon kijken' zegt Shawn achterdochtig. Ik kijk hem wantrouwend aan maar open toch mijn telefoon. in de familie groepsapp zie ik een filmpje. in een oogopslag zie ik dat het van gisteravond op het podium is. Daaronder allemaal ongeruste reacties of het wel goed met mij gaat. Als laatste een foto van een slapende mij door Shawn. 

'die krijg je nog terug Mendes' sis ik en ga verder naar insta. Ik ben uit de vriendenapp gegaan puur voor de rust en geen Luke. Ik zie overal posts van het filmpje met daaronder stay strong Yara ❤. 

'o mijn hemel' fluister ik. 

'Yaar je bent viral gegaan dat filmpje is al 50000 keer gedeeld en opnieuw gepost' zegt Shawn lachend. 

'jeetje dat is niet te doen holy moly' fluister ik en krijg alweer tranen in mijn ogen. Tijd om te huilen heb ik niet. Er wordt namelijk op de deur geklopt.

'Mendes ontbijt over een kwartier' roept iemand door de deur. 

'welke' roepen wij weer lachend terug. 

'o ja allebei' lacht de persoon achter de deur. Shawn en ik springen uit bed. ik pak een setje gemakkelijke maar leuke kleding uit mijn koffer en ren naar de badkamer. Ik spring onder de douche en precies een kwartier later kom ik uit de badkamer gerend. 

'kom Yaar schiet op' roept Shawn en trekt mij mee de kamer uit. We rennen door de gang naar beneden. We komen hijgend aan bij de ontbijttafel.

'aah de mendesjes zijn gearriveerd' lacht Andrew. Shawn en ik worden rood en gaan snel zitten. 'Voordat we gaan eten eerst even de planning. We vliegen vanmiddag om 4 uur naar Duisburg en vanaf daar gaan we met de bus naar Oberhausen. Daar is morgen een show en dan gaan we die avond nog met het vliegtuig naar Amsterdam' vertelt Andrew.

'WACHT WE GAAN NAAR AMSTERDAM' roep ik door de hele ontbijtzaal. De gehele crew knikt inclusief Shawn. 

'omg mag ik asjeblieft 5 backstage pasjes voor Puck, Marieke, Noa, Lynn en Lauren dat zou ze fantastisch vinden' vraag ik aan Shawn. Shawn knikt al maar Andrew onderbreekt ons. 

'wie?' vraagt hij. 

'Puck is mijn pleegzusje en Marieke mijn pleegmoeder van toen ik in Amsterdam woonde. Noa, Lynn en Lauren waren mijn allerbeste vriendinnen daar' zeg ik. 

'natuurlijk mag dat als jij ze opbelt dan zorg ik voor de pasjes' zegt Andrew vrolijk. Ik knik enthousiast en wil mijn telefoon al pakken maar ik wordt tegengehouden door Shawn.

'kom we gaan eerst eten regel het maar als we in Duitsland zijn' zegt Shawn en hij staat al op om eten te pakken. Ik knik en volg zijn voorbeeld. Na het eten wat een beetje uitliep rennen we naar onze kamer om onze zooi in te pakken. Gelukkig zijn we snel klaar en stormen we weer naar beneden waar iedereen al klaar staat. 

'oke jongens we gaan zo naar buiten als jullie willen is er even tijd om fans te begroeten' zegt Andrew.  Shawn wordt mega enthousiast en knikt duizend keer. Ik daarentegen knik een beetje timide. De crew neemt onze koffers over en we lopen met zijn allen naar buiten. De deur gaat open en er komt een hoop geschreeuw op ons af. Shawn loopt regelrecht op de fans af. Ik blijf nog even in de deuropening staan totdat ik hoor dat mijn naam geroepen word. Ik kijk naar links en zie daar een paar meiden mijn naam roepen. Ik loop op ze af en begroet ze. 

'mogen we met je op de foto' vragen twee meiden vooraan. 

'ja tuurlijk mag dat' zeg ik glimlachend en pak de telefoon van het meisje aan en maak een paar foto's. 

' ik hoop dat ze een beetje leuk zijn' zeg ik lachend. 

'ja tuurlijk hou je taai he' zegt een meisje. Ik kijk haar aan en geef ze een knuffel. Nu beginnen nog meer mensen mijn naam te roepen. Ik probeer voor iedereen tijd te maken maar na een tijdje word ik geroepen door Jake dat we nu echt moeten gaan. Ik zwaai nog naar alle fans en ga dan in het busje zitten. Binnen 2 uur staan we al op Duitse bodem. We pakken al onze zooi en lopen dan weer het vliegveld uit. Ook hier staan al super veel fans. Ik wil al naar ze toe lopen maar ik word tegengehouden omdat het gevaarlijke situaties zou kunnen oproepen. Ik knik en loop weer achter de rest aan.  

Na even in het busje te hebben gezeten komen we aan bij het hotel voor de komende nacht. We lopen zonder gedoe naar binnen. Het is super mooi dus ik kijk met verwondering om mij heen. 

'Yaar wil je een eigen kamer of eentje delen' hoor ik Shawn naast mij zeggen. 

'ik zou het wel gezellig vinden maar als jij dat liever niet hebt ook prima hoor' zeg ik. 

'wij delen dus een kamer' zegt Shawn lachend. Hij pakt de sleutel aan en wij lopen naar de liften. We stappen in en gaan naar de 6de verdieping. De liftdeuren gaan open ik wil naar rechts gaan en Shawn naar links.

'Shawn deze kant' roep ik en loop verder. 

'nee Yaar deze kant' roept Shawn. ik draai mij naar hem om. 

'neeee rechts' 'neeee links' en zo gaat de discussie even door totdat de liftdeur opengaat. 

'wat doen jullie nou weer hier. we hoorden jullie in de lift al' zegt Andrew en kijkt ons omstebeurt aan. 

'nou we moeten naar rechts en Shawn vind dat we naar links moeten' verklaar ik onze discussie. 

' kunnen jullie nou echt geen bordjes lezen' zegt Andrew hoofdschuddend. 

'jawel' roepen Shawn en ik tegelijkertijd

'nou blijkbaar niet want jullie moeten rechtdoor' zegt ANdrew en loopt voor ons uit. SHawn en ik kijken elkaar aan en schieten in de lach. We pakken onze spullen van de grond en rennen Andrew achterna. 

'kijk hier is jullie kamer. Denken jullie dat je de weg terug weet voor het diner vanavond?' vraagt Andrew. Shawn en ik knikken lachend en lopen de kamer in. Ik plof op het bed en pak mijn laptop uit mijn tas. Ik open Skype en bel Puck op. 

p: YAARAAAAAAA

Y:PUCKJEEEEEEE

p: yaar hoe is het met je. Ik hoorde het op het nieuws en ik vind het zo erg voor je

y: ik heb mij weleens beter gevoeld, maar ik denk dat ik mij ook beter ga voelen als ik jou over 2 dagen ga zien.  zeg ik grijnzend ondertussen komt Shawn naast mij zitten. 

p; huh hoe bedoel je

y: nouuuu mijn allerliefste broertje hier (trek Shawn het beeld in) treed op in amsterdam overmorgen en ik heb 5 backstagekaartjes voor jou Marieke, Noa, Lynn en Lauren. 

Puck kijkt ons met open mond aan en begint dan te gillen. 

P: OMG DAT IS ECHT FANTASTISCH AAAHHHH IK HEB ER ZO VEEL ZIN IN

Y: ja dat dacht ik al haha. Ik stel voor dat Jij en Marieke rond 5 uur Noa, Lynn en Lauren ophalen en dan ontmoet ik jullie bij de backstage ingang oke. 

P: jaaa omg super leuk

Y: o en vertel niks aan Noa, Lynn en Lauren. Dit is wel een leuke verrassing denk ik zo. 

P: jaa afgesproken tot dan ik moet gaan eten sorry DOEIII

y: doei Puck tot snel. 


Shawn en ik kletsen nog wat en gaan ons dan omkleden. Ik kies voor een beige met zwarte geruite broek, een witte trui en mijn witte allstars. Ik laat mijn haar hangen en doe snel mijn make-up. Als we klaar zijn pak ik nog een grijze jas en dan lopen we de juiste richting op naar beneden. We lopen met zn allen de stad in en gaan bij een gezellig tentje eten en hebben we een super leuke avond. 

I dont know anything About me.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu