Pov Yara.
"Deal" zegt Shawn. En dan is de wedstrijd echt begonnen.
"Voordat jullie je wedstrijd beginnen helpen jullie eerst mee de tafel af ruimen" zegt mama. In mijn ooghoek zie ik dat Aaliyah probeert weg te sneaken.
"Jij ook Aaliyah" roept mama Aaliyah achterna.
"Maar mam ik moet huiswerk maken en leren" probeert Aaliyah nog.
"Aaliyah dat kan over een kwartier ook" zucht mama.
"Oké, oke ik begin al" zegt Aaliyah met tegenzin.
Na een kwartiertje zijn we al klaar en zitten we met z'n alle op de bank.
"Aaliyah moest jij geen huiswerk maken" grijns ik.
"Moesten jullie niet gaan sporten" grijnst Aaliyah terug.
Shawn en ik kijken elkaar aan."Wie het eerste klaar is" roep ik en ren als een maloot
Naar boven. Ik trek daar in een record snelheid mijn sport outfit aan bestaande uit een legging een sport bh en een fijne trui. Ik trek mijn schoenen aan en strik ze pak snel nog een elastiekje voor mijn haar en ren weer naar beneden. Als ik bijna beneden ben wil ik van de trap afspringen maar dat gaat niet echt soepel en val met een bonk van de trap. Ik denk dat mama en Aaliyah het gehoord hebben want ik hoor de deur open gaan. En hoor ik de lach van mama en Aaliyah. Als ik nog steeds op de grond lig hoor ik de trap en dan hoor ik ook nog de lach van Shawn."Niet om het een of het ander Mendes maar ik was wel eerder klaar" zeg ik met een grijns.
"ja maar ik val tenminste niet van de trap" roept Shawn.
"Gaan we nou want de grond ligt niet heel fijn" vraag ik.
"Jaja rustig madame we gaan al"
We geven mama en Aaliyah nog een knuffel en lopen dan naar de auto. Ik ga aan de bijrijders kant zitten en Shawn start de auto de radio gaat aan en we horen there's nothing holdin' me back.
Ik schiet in de lach."Serieus" roep ik als hij ook nog eens mee gaat zingen.
"Hee ik moet toch ook oefenen voor mijn optredens" gebruikt hij als argument.
"Jaja meneertje" lach ik.
We zingen de hele weg mee met de radio. Even later zijn we aangekomen en lopen we de sportschool binnen.
"Oké waar beginnen we mee" vraag ik.
"Euh loopband" stelt Shawn voor.
Ik stem in en we lopen naar de loopband."Hoe lang sta je normaal op de loopband en op welk tempo" vraag ik.
"Euh meestal een half uurtje op 7 km per uur ongeveer.
"Oké dat gaat goed komen" zeg ik met een grijns.
makkelijk normaal doe ik het op een harder tempo denk ik.
Na een half uurtje zijn we klaar en lopen we naar de apparaten voor je benen en armen."oké oké dit was wel iets lastiger" geef ik toe.
Daarna gaan we nog op zo'n fiets. En dat gaat me ook makkelijk Af.
En dan vinden we het wel genoeg voor vandaag."Zullen we thuis douchen" vraag ik
"Ja is goed dat doe ik normaal ook altijd" zegt Shawn.
We stappen in de auto en rijden we naar huis. Als we daar aan komen pakt Shawn de sleutel en lopen we naar binnen. Als we de woonkamer in lopen zien we dat mama en Aaliyah tv zitten te kijken."Hoiiiiii" schreeuwen we tegelijkertijd.
"Heyy hoe was het sporten" vraagt mama.
"Wie heeft er gewonnen" vraagt Aaliyah.
Shawn en ik kijken elkaar aan en hij begint te praten.
"Nou eigenlijk hebben we ons daar over heen gezet en hebben we vooral heel veel lol gehad" zegt hij.
"goed zo ik wist dat dit ging gebeuren" zegt mama.
We kijken alle drie mama vragend aan.
" Yara je lijkt best veel op Aaliyah maar toen ik je weer zag, zag ik dat je qua innerlijk heel veel op Shawn lijkt. En Shawn wil graag winnen en jij ook maar jullie houden allebei van lol hebben" zegt mama.
"ooo nu snap ik het" zeggen Shawn en Aaliyah tegelijkertijd.
"Heee dat is ook niet eerlijk dat wou ik zeggen" roep ik.
"Niet ik" roept Shawn.
"Daar gaan we weer" hoor ik mama nog zeggen."ik wou het zeggen" roept Aaliyah. En zo gaat het een paar minuten door tot dat ik besef hoe dom dit eigenlijk is en ga bij mama op de bank zitten en kijk hoe Shawn en Aaliyah dit uitvechten. Uiteindelijk na een paar minuten zijn ze er wel klaar mee en ploffen ook zij weer op de bank.
Xx Isabel
JE LEEST
I dont know anything About me.
FanfictieMaak kennis met Yara een meisje van 16 met een onbezorgd leven. Ze gaat naar school (vwo 4), spreekt af met vriendinnen en heeft een passie namelijk dansen. Dat veranderd echter als de waarheid boven tafel komt door een simpel schoolproject