Pov Yara
Ik wil omdraaien maar ik word tegengehouden door Luke die mij vast houd. Ik zucht en probeer alsnog comfortabel te gaan liggen. Na een tijdje word ik steeds meer moe en uiteindelijk val ik bijna in slaap. Maar nee juist op dat moment klopt er iemand op de deur.
'hebben jullie kleren aan' hoor ik Shawn door de deur roepen. Ik zucht en hoor Luke achter mij wakker worden.
'ik kom binnen hoor' roept hij. Luke en ik kijken elkaar aan en reageren niet op Shawn. Een tel later word de deur open gedaan. Ik kijk naar de deur en Shawn komt binnen lopen met zijn handen voor zijn ogen.
'Shawn serieus' zucht ik en ik laat mijn hoofd weer op mijn kussen vallen.
'ja wat ik heb vrij weinig behoefte om mijn zusje en vriend naakt te zien;
'SHAWN' roep ik gefrustreerd en ik trek de dekens over mijn hoofd. Ik hoor Luke en Shawn lachen en zelf moet ik ook wel een beetje grinniken. Opeens worden de dekens weggetrokken. Ik schrik op en kijk Shawn woest aan.
'als je dat nog een keer doet duw ik je hoogst persoonlijk in het bevroren zwembad' sis ik.
'rustig zusje ik kwam alleen melden dat het kerst is' roept Shawn terwijl hij enthousiast zijn armen in de lucht steekt.
'en dat doe je dan op deze manier' zucht ik.
'yaar je kent hem al langer dan vandaag' hoor ik mama zeggen die langs mijn kamer komt.
'tot zo Shawn' zeg ik terwijl ik hem de kamer uit duw en de deur achter hem dicht doe. Luke kijkt mij grijnzend aan. Ik loop terug naar mijn bed en ga weer onder de dekens naast hem liggen. We knuffelen een tijdje totdat ik Aaliyah onder aan de trap hoor roepen dat we nu wel echt moeten komen en dat zij anders alle pancakes op zou eten. Luke en ik kijken elkaar aan en schieten in de lach. Ik stap uit bed en trek mijn kerst badjas en sloffen aan over mijn kerst pyjama. Ook luke trekt zijn kerst pyjama aan en we lopen hand in hand naar de keuken. De tafel is helemaal gedekt en iedereen zit al op ons te wachten in hun kerst pyjama's of badjassen. Ik ga snel aan tafel zitten en we beginnen aan het heerlijke kerstontbijt. Tussen de heerlijke broodjes, pancakes, croissantjes en omeletten door kletsen we over school, onze plannen en over van alles en nog wat. Als alles opgegeten is inclusief alle kruimels roept Aaliyah enthousiast: 'tijd voor cadeautjes' Papa kijkt haar aan en zegt op dezelfde toon: 'eerst tijd voor opruimen' Iedereen schiet in de lach en begint met het opruimen van de tafel. Gelukkig zijn we met veel dus is alles snel opgeruimd.
'nu wel tijd voor cadeautjes?' vraag ik enthousiast. Mama knikt en we rennen naar de woonkamer om daar bij de kerstboom neer te ploffen. Onder de kerstboom ligt weer een hele berg aan cadeautjes. Papa pakt het eerste cadeautje en zegt: 'oke de eerste is voor Aaliyah' Hij wil hem net geven als er een telefoon afgaat. Ik kijk opzij en zie dat het mijn telefoon is. Het is een onbekend nummer.
'mag ik heel snel opnemen misschien is het belangrijk' vraag ik en ik kijk mijn ouders aan. mama knikt en zegt: 'nou snel dan' Ik pak mijn telefoon en loop naar de keuken. Ik neem op en zeg: ' Hallo met Yara.'
'Hallo je spreekt met Meredith Grey van de nationale dans academie in Toronto' Zegt de mevrouw aan de andere kant van de lijn. Ik verstijf even en weet niks te zeggen.
'jij bent Yara Mendes toch' zegt de mevrouw weer. Ik knik maar bedenk mij dan dat ze dat natuurlijk niet ziet. Daarom zeg ik ja terug.
'oke mooi. Ik heb een aanbod voor je. We weten dat je nu in je laatste jaar van de middelbare school zit. We willen je een plaatsje aanbieden bij ons voor het dans en theater programma' zegt Meredith. Nog steeds verbaasd zeg ik: ' o wauw wat houdt dat dan in'
'Het is een opleiding van 4 jaar. Je krijgt hier heel veel lessen in dans, acteren en zang. We hebben filmpjes gezien van jou terwijl je danst en zingt en we denken dat je daar wel geschikt voor zou zijn'
' o mijn hemel dat zou echt fantastisch zijn' zeg ik nog steeds stomverbaasd door de telefoon.
'dat is mooi dan hebben we later nog contact over de rest fijne kerst' zegt ze
'ja helemaal prima u ook bedankt doeii' zeg ik door de telefoon. Ik krijg nog een doei terug en hang dan op. Ik leg mijn telefoon op de tafel en loop dan weer naar de woonkamer. Iedereen staart mij aan wachtend op een antwoord.
'dat was iemand van de nationale dans academie die mij een theater opleiding aan heeft geboden' zeg ik terwijl ik weer op de grond plaats neem.
'wow jaar dat is echt fantastisch' zegt mama terwijl ze mij een knuffel geeft. Iedereen knikt instemmend en feliciteren mij.
'kunnen we dan nu aan de cadeautjes beginnen?' vraagt Aaliyah. Iedereen knikt en papa geeft haar eindelijk het cadeautje.
Terwijl Aaliyah het cadeautje open maakt kijk ik om mij heen. 1.5 jaar geleden had ik nooit verwacht dat ik hier zou zitten. Met de allerliefste ouders, broer, zusje, vrienden en vriendje. Dankbaar sla ik mijn armen om Aaliyah en mama en ik denk bij mezelf. Hier ben ik thuis en daar ga ik nooit meer weg. i know everything about me
the end
JE LEEST
I dont know anything About me.
FanfictionMaak kennis met Yara een meisje van 16 met een onbezorgd leven. Ze gaat naar school (vwo 4), spreekt af met vriendinnen en heeft een passie namelijk dansen. Dat veranderd echter als de waarheid boven tafel komt door een simpel schoolproject