eerste kerstdag 2017
'YARA WAKKER WORDEN HET IS KERST' schreeuwt iemand. Ik doe mijn ogen open veer op.
'OMG JAAAAAA' schreeuw ik en spring uit bed. Ik doe snel mijn badjas en sloffen aan. Daarna loop ik naar beneden waar iedereen al bij de kerstboom zit.
'kom Yaar het is tijd voor cadeautjes' roept Aaliyah. Ik volg haar bevel op en plof naast haar op de grond. De hele grond ligt vol met cadeautjes.
'hier heb ik de eerste voor Yara' zegt papa en geeft een klein cadeautje aan mij. Ik pak het snel aan en maak het papier open. Ik zie dat het een kerstbal is. Ik draai hem om en zie daar opstaan baby's first christmas. Ik kijk naar mijn ouders en kijk ze vragend aan.
'deze heb ik gekocht toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van jou. Shawn en Aaliyah hebben er ook een. En aangezien dit je eerste kerst thuis is leek het mij een mooi cadeau om nu te geven' zegt mama met tranen in haar ogen. Ikzelf houd het ook niet meer droog. Ik pak de kerstbal uit het doosje en hang de kerstbal tussen die van Shawn en Aaliyah in.
'het perfecte cadeau dankje' zeg ik lachend en geef mijn ouders een dikke knuffel. Na een uur ligt heel de grond vol met cadeau papier en alle uitgepakte cadeautjes. We bedanken Papa en mama allemaal en gaan dan opruimen. Mama en Aaliyah beginnen alvast aan het ontbijt. Wij ruimen het slagveld op en helpen daarna Mama en Aaliyah met het ontbijt.
het ontbijt was echt heerlijk. Daarna hebben we de tafel afgeruimd en zijn we op de bank geploft voor een leuke kerstfilm.
'o jongens we moeten nu echt aan de slag' roept mama bezorgd uit als het 2 uur is.
'huh hoezo waarvoor' vraagt Aaliyah verward.
'de hele familie komt hier vanavond eten dommie' zegt Shawn en staat alvast op om aan de slag te gaan. Er komt nu een oo jaaa geluid uit Aaliyahs mond.
'Aaliyah als jij het beneden met papa opruimt en schoonmaakt duiken Shawn, Yara en ik de keuken in oke' vraagt mama. Iedereen knikt en gaat aan de slag.
'pfoee eindelijk klaar' zucht ik als al het eten klaar is gemaakt en plof op de bank.
'Yaar geen tijd ga je klaar maken iedereen staat zo op de stoep' roept papa uit de keuken. ik spring op van de bank en sjees naar boven waar ik gelukkig al mijn outfit had klaar liggen.
'yaaarr wat doe jij aan' vraagt Aaliyah terwijl ze de kamer binnen komt stormen.
'k dacht aan deze zwarte flaired broek met dit glitter shirtje' zeg ik en laat het zien.
'jaaa leuk en je haar?' vraagt Aaliyah
'krullen dacht ik' antwoord ik haar vraag. Ze knikt en gaat weer terug naar haar kamer. Ik trek mijn outfit aan met hakken. Daarna doe ik mijn makeup zo naturel mogelijk en ik krul mijn haar. Net wanneer ik de krultang weg leg gaat de bel. Ik loop naar beneeden, omdat ik anders op mijn smoel ga met die hakken. Ik open de deur en zie daar Luke staan in een pak.
'kan je dat niet elke dag aan doen lieverd' vraag ik grijnzend en trek hem naar mij toe voor een kus.
'dat kan ik ook van jou zeggen' antwoord Luke en geeft mij nog een kus. Maar helaas worden we onderbroken door kots geluiden. Ik draai mij om en daar staat Shawn.
'zeg Shawn wanneer ga jij nou volwassen worden kleuter' zeg ik grappend en trek Luke naar binnen. We zitten net op de bank als de bel weer. Mama opent de deur en even later staat de kamer vol met de hele familie.
'en wie is deze jongeman' vraagt Oma terwijl we naar de tafel wilde vertrekken. Ik wilde net gaan praten maar Luke is mij voor.
'ik ben Luke Wilson het vriendje van Yara mevrouw, leuk u te Ontmoeten' zegt Luke zo neleefd dat ik er bijna van moet lachen. Ik ben niet de enige ook Shawn doet moeite om zijn lach in te houden.
'aahh wat leuk, welkom bij de familie jongeman' zegt oma en geeft hem een knuffel. Daarna gaan we wel aan de tafel zitten en stelt Luke zich aan de rest voor. Ik en Shawn kijken elkaar aan en barsten nu echt in lachen uit. Iedereen kijkt ons aan en daardoor gaan we alleen maar harder lachen.
'je hoeft echt niet zo beleefd te doen hoor Luke nergens voor nodig' breekt mama ons gelach af. Luke komt naast mij zitten met een rood hoofd. Ik buig naar hem toe en zeg: ' je deed het fantastisch babe' en geef hem een snelle kus. De rest van de avond was mega gezellig. Om 1 uur liggen we dan wel uitgeteld in bed en vallen we snel in slaap.
oudejaarsdag
TRINGGGGGGGGG TRINGGGGGGG
'jaaa ik kom al rustig aan' schreeuw ik en ren naar de deur. Ik open de deur en zie daar Lottie en Emely staan.
'lotttt emmmm' schreeuw ik en geef ze een knuffel. We lopen naar de woonkamer waar de rest zit.
'WALVISSS' schreeuwt iemand achter ons.
'SCHAAAAPPPP' schreeuwt Lottie terug naar Shawn. Ik en Emely kijk ze echt aan alsof ze gek zijn maar dat doet ze niet veel.
'Shawn, Liy hoe laat komt de rest' vraag ik om een normaal gesprek te beginnen.
'euhhh geen idee hoelaat Dave en Mike komen. Luke had jij geregeld toch' vraagt Shawn.
'Shawn daar kom je dan nu 6 uur voor de jaarwisseling mee' vraag ik geërgerd
'maar ja Luke komt er zo aan' zeg ik voordat Shawn kan protesteren.
TRINGGGGGG
'kom al dat is waarschijnlijk Megan fleur komt over een uurtje trouwens' zegt Aaliyah en rent naar de deur.
'mam wat gaan we eten eigenlijk' vraag ik aan mama die de kamer binnen komt.
'lot Emely wat leuk dat jullie er zijn. we gaan pizza halen als jullie je nou gaan opmaken en zo gaan wij zo bestellen' zegt mama.
ik knik en we rennen naar boven. Lot en Em hadden hun outfit al aan. Dus alleen ik moet ik nog omkleden. Ik pak Mijn blauwe glitterjurkje, panty en hakken en vlucht naar de badkamer waar ik mij snel omkleed. Als ik terug mijn kamer binnen kom zijn Lottie en Emely al geïnstalleerd met hun make-up en haarproducten. Ik ga naast ze zitten en we beginnen aan onze look. We kletsen aan een stuk door en na een uurtje zijn we allemaal klaar. We hebben allemaal onze make-up zo naturel mogelijk gehouden. Ik en Lottie hebben ons haar gekruld en Emely juist gestijld.
We ruimen snel onze zooi op en lopen dan naar beneden. Bij de deur staan Luke en Dave nog te kletsen die tegelijkertijd omdraaien en ons nogal aanstaren. Ik loop op Luke af.
'geen pak dit keer lieverd' zeg ik grijnzend terwijl ik hem een knuffel geef.
'nee maar jij hebt je wel aan de afspraak gehouden' grijnst Luke en geeft mij een lange kus. We kijken tegelijk op door gegiechel. Ik kijk naar rechts en zie daar Lottie met een rood hoofd staan en een grijnzende Dave. Emely en Michael genieten van het gele tafereel. Ik besluit om Mike en Em mee te sleuren zodat Dave en Lot wat privacy krijgen. Ik kijk Luke met een grijns aan en hij grijnst terug.
We lopen de woonkamer in en daar itten Megan, Aaliyah, Fleur, Shawn, Papa en mama al aan de tafel. Wij gaan er snel bijzitten en even later komen Lottie en Dave ook de kamer in beide met een rood hoofd.
5 4 3 2 1 HAPPY NEW YEAAARRR schreeuwt iedereen in koor. Ik lach en draai mij om naar Luke. Ik leun naar voren en hij ook. Onze lippen begroeten elkaar zo gaan we het nieuwe jaar in samen. Ik kijk om en mijn ogen worden groot. Niet alleen wij hebben een nieuw jaar ingeluid. Lottie en Dave doen vrolijk mee. Ik laat Luke los en loop naar mijn ouders. Ik geef ze een dikke knuffel want ook met hun ga ik het nieuwe jaar in. Dan zijn Shawn en Aaliyah aan de beurt. Maar de rest sla ik niet over.
Als laatste kom ik bij Lottie. Ik geef haar een knuffel en fluister in haar oor: 'jij gaat alles vertellen' en loop dan weer door alsof er niks gebeurd is.
JE LEEST
I dont know anything About me.
FanficMaak kennis met Yara een meisje van 16 met een onbezorgd leven. Ze gaat naar school (vwo 4), spreekt af met vriendinnen en heeft een passie namelijk dansen. Dat veranderd echter als de waarheid boven tafel komt door een simpel schoolproject