Bab 14
Ibrahim Holdings
"Mila,saya notis awak sering daydream dan berkeluh. Ada apapa masalah ke?" tanya Rayyan. Dia berasa hairan. Setiap minit,pasti Mila mengeluh.
"Tak ada apa...." jawab Mila. Walaupun,selama dua bulan ini,dia semakin rapat dengan Rayyan.dia tak rasa selesa untuk memberitahunya.
"Saya tak percaya Mila."
"Then don't."
Rayyan mengeluh. Setiap kali itu jawapan Mila. Dia tahu pasti Mila ada sesuatu masalah. Takkan masalah kewangan kut? Pasti ini masalah cinta..
There goes my chance of being with her.
Bagi Rayyan,Mila ialah seorang perempuan yang cantik serta tidak sombong. Mila juga mempunyai confident dan seorang yang berani.
Sejak kali pertama Rayyan melihat Mila,dia tahu Mila mempunyai posisi tinggi di dalam hatinya...
Hari itu,Rayyan bekas balik dari Singapura. Dia ternampak seorang perempuan yang berjalan ke keretanya,cuba menahan air matanya. Namun,pada saat perempuan itu masuk kereta,air matanya tidak berhenti mengalir.
Rayyan hendak comfort perempuan itu. Entah kenapa,dia hendak berbuat demikian.
Namun mana ada stranger terus berbuat macam tu..
Rayyan rasa dia pernah lihat perempuan itu. Cuma,tidak ingat dimana.
Rupa-rupanya,perempuan itu adalah adik Hayral.
-
Singapore
"Doktor Faris, siapa perempuan itu?" tanya Dr Lisa,menunjukkan photo frame yang berada di meja ofis Faris. Dr Lisa juga dihantar ke Singapura untuk bertugas. Namun,jangka tugasnya di Singapura hanya 6 bulan.
Faris mengangkat keningnya kepada Dr Lisa.Tanda,'kenapa awak mahu tahu?'
"Tak lah. Cuma curious. Is this the girl who managed to capture the uncatchable heart of Dr Faris?" usik Dr Lisa sambil ketawa.
Faris cuma senyum terhadapnya. Dia tak tahu nak jawab apa. Beberapa minggu ni,dia berasa amat keliru. Selalu,wajah Mila akan muncul dalam mindanya. Tak kira dia sedang bekerja atau masa hendak tidur. Pasti wajah Mila akan muncul lalu denyutan jantungnya akan meningkat.
"Wah,senyum dia. Ada makna ni.." usik Dr Lisa lagi.
-
Rumah Tan Sri Zakaria
YOU ARE READING
Cinta Saya Untuk Awak
Teen Fiction"Saya dah cinta dia sejak zaman sekolah menengah lagi." - Camilla Ibrahim Namun,cintanya itu hanya bertepuk sebelah tangan. Mila hanya mencintai Faris Zakaria secara senyap dari jauh....kadang-kadang dari dekat. "Mila,saya amat mencintai-nya tetapi...