Bab 52

3.4K 94 7
                                    

"Hidup tak selalu menongkat langit. Kadang kita berada di atas,kadang di bawah. Di sebalik kesedihan yang kau alami sekarang ni,cuma sementara. Percaya cakap aku,suatu hari nanti,kebahagiaan yang kau nantikan akan datang. Lebih bahagia daripada kau sangkakan. Kita cuma perlu sabar. Mungkin susah untuk bersabar tapi Allah kurniakan kita akal fikiran."-Tiana_EF


Bab 52


Sudah genap sebulan Mila berada di rumah. Seminggu dua kali,dia dikehendaki untuk kembali ke hospital untuk menjalankan rawatan fisioterapi. 


Kini,Raimi sedang menunggu Mila di The Mall. Dia menyedut Pure Chocolate Ice Blendednya sambil menonton video. Sekali sekala,dia akan mengerling jam tangannya. Dia tidak sabar untuk berjumpa dengan Mila.


"Assalamualaikum Ray." ujar Mila. Ray berhenti menonton videonya lalu memandang Mila. Salam tersebut dijawab lalu Mila duduk bertentangan dengannya.


"Dah lama tunggu ke?" tanya Mila. Gara-gara minuman Ray hanya tinggal separuh.


"Inda." balasnya sambil bersengih. Kali terakhir dia melihat Mila merupakan dua minggu yang lalu. Jujur kata,dia rindu Mila. 


Bibir Mila mengukir senyuman. Dia meneliti wajah lelaki yang berada di hadapannya. 


Mata : Berwarna light brown

Bulu Mata : Agak melantik

Hidung : Mancung

Kening : Agak nipis

Rambut : Dark brown!


"Aku tahulah muka aku ni tampan. Inda payahlah awak merenung.." kata Ray. 


Mila menjeling sambil senyum. "Apa keturunan awak ni?" tanyanya. Dia ingin tahu. Amat curious.


"Babah aku berkacukan Singapore-Brunei manakala mummy aku berkacukan Arab-Malaysia." jawabnya.


Mila mengangguk. Patutlah rupanya agak tampan ni...


"Zaraa?" Ray juga ingin tahu. 


Pipi Mila berona merah. Setiap Ray memanggilnya Zaraa,dia akan berasa malu. 


"Ayah saya full Malaysian manakala ibu saya tiga suku Malaysian dan sesuku Australian." jawabya.


"Oh.." Ray mengangguk,"Eh,Zaraa inda mau order minuman kah?" tanyanya. Dia baru notis Mila tidak ada minuman.



"Awak lanja ke?" Mila soal balik. Senyuman senget dihadiahkan kepada Ray.


 Ray bergelak kecil,"Anything for you,Zaraa. So,Pure Vanilla Ice Blended or Matcha Ice Blended?"


Cinta Saya Untuk AwakWhere stories live. Discover now