Bab 19
Setahun,Enam bulan kemudian (bermula sejak Faris ke SG)
Singapore
Faris merenung skrin laptopnya.
Dia melihat profile photo Mila yang baru di update. Macam rapat je Mila sama mamat tu.....Walaupun gambar itu merupakan group photo,perasaan cemburunya tidak berkurang.
Ya,dia aku bahawa selama ini,rupa-rupanya perempuan yang dia benar-benar cinta ialah Mila dan bukan Ayu. Baru dia sedarakan perkara itu beberapa bulan yang lalu.
Beberapa minggu dia menunaikan solat istikharah dan akhirnya,dia mendapat petunjuk daripada Allah.
So,what Aqmar said all this while is true.
Namun,dia belum beritahu Mila tentang perasaannya. Dia hendak memberi kejutan kepadanya melalui pinangan. Selepas balik ke Malaysia,dia hendak beritahu mama dan papanya untuk meminang Mila.
Hopefully,I'm not too late.
Dia ada memberi hint kepada Mila. Seperti memberinya emoji ';)' dan pernah sekali dia teks Mila secara tiba-tiba,mengatakan,'Sila tunggu saya. :)'
Mila hanya membalasnya dengan ' :) '
Dia yakin bahawa Mila akan menunggu dia. In sha Allah.
Enam bulan lagi dan dia akan balik ke Malaysia. Selama ini,dia tak pernah balik ke Malaysia. Hanya ibu bapanya dan Aqmar datang ke Singapura untuk melawatnya.
Sebelum Doktor Lisa balik ke Malaysia,dia memberitahu Faris bahawa dia mencintainya. Namun,cintanya ditolak oleh Faris.
Doktor Lisa hanya akur. Dia tahu dia tidak ada posisi di hati Doktor Faris melainkan perempuan yang berada di gambar Doktor Faris itu. Dia tahu bahawa dia tak sebanding perempuan itu. Sering,dia mendengar Doktor Faris bercerita tentang perempuan itu tanpa menyebut namanya.
Faris menolaknya dengan cara baik dan beritahunya bahawa dia akan mendoakan bahagia untuknya dan mencari orang yang lebih baik daripadanya.
Almost the same as what I told Mila.
Kini,Faris telah switch off laptopnya. Dia baring di atas sofa ruang tamu dan melihat siling. Tanpa -menyedari,dia pun tertidur di situ....
-
YOU ARE READING
Cinta Saya Untuk Awak
Teen Fiction"Saya dah cinta dia sejak zaman sekolah menengah lagi." - Camilla Ibrahim Namun,cintanya itu hanya bertepuk sebelah tangan. Mila hanya mencintai Faris Zakaria secara senyap dari jauh....kadang-kadang dari dekat. "Mila,saya amat mencintai-nya tetapi...