Bab 23

4.1K 107 0
                                    

Bab 23

Kuala Lumpur


"Hmmm..kasut tumit tinggi berwarna pink or orange ni bisai?" Hanna tanya dirinya.


'Manasajalah. Beli dua saja.' monolog Hanna.


Hanna membayar dua pasang kasut tumit itu dan meneruskan sesi membeli-belahnya.


Sedar tak sedar,hampir waktu mengambil Mila. Hanna memasukkan beg-beg plastik yang tidak terkira banyaknya dalam bonet kereta.


'Shopping amat meletihkan jua' monolog Hanna sambil mengesat peluhnya.



-


"Assalamualaikum Han,awal sangat awak datang ni." kata Mila dengan nada sarkastik. Hanna telah akhir menjemputnya selama 45 minit.


"Wa'alaikumsalam Mil. Maaflah. Tadi aku shopping hingga tidak melihat jam. Tambah lagi amat jam. Maafkan saya,ya?"


"Ya lah. Mila maafkan,but please. Next time,janganlah sampai 45minit akhir..."


Hanna memberi tanda hormat kepada Mila dengan dua jarinya sebagai tanda 'okey'.


Mila menggeleng kepalanya. Tabiat Hanna yang sering lewat masih belum berubah.


-


"Nak tonton wayang apa? Insurgent ke,Fast & Furious 7? Aku nak stream online ni." tanya Hanna.


"Insurgent. Definitely Insurgent." jawab Mila. Dia amat meminati novel trilogi Veronica Roth itu. Tambahan pula,Theo James merupakan pelakon utama!


Hanna senyum senget. Seperti lama sudah dia mengagak Mila akan memilih wayang itu.


Hanna mencapai Macbook Pro nya di tingkat atas lalu turun ke ruang tamu.


"Mila masih ingat ke wayang Divergent?" tanya Hanna.


Mila mengangguk kepalanya.


"Saya rasa,saya akan pilih Candor. Inda pun,Dauntless. Macam siuk saja mereka memanjat-manjat itu." jujur kata Mila.


"Hmm,pilihan utama saya is Erudite. Walaupun ketua mereka jahat. Atau Candor. Sama seperti pekerjaan kami."


Mereka berdua ketawa selepas kata-kata Hanna. Kemudian,bermulalah wayang itu dan mereka tonton dengan diam.


-


(Mengandungi SPOILER bagi mereka yang belum tonton Insurgent)


"I cannot believe this! Caleb betrayed her own sister?" kata Hanna mengapai-ngapai tangannya. Dia berasa amat marah. Manada orang sanggup menganiaya adik kandung sendiri macam itu.


Mila hanya duduk dengan tenang sambil mengangkat keningya.Mila rasa gelagat Hanna itu sangat menghiburkan.


Itulah perasaan dia sewaktu dia membaca novel Allegiant.Mila seolah-olah tidak mempercayainya.


"Urgh." Hanna melabuhkan punggungnya kembali di atas sofa.



-


Seminggu kemudian



"I'm so happy for you!" kata Hanna selepas Mila memberitahu keadaannya dengan Faris.


"Waktu aku kan balik jua lah,Mila beritahu." kata Hanna lagi.


Mila bersengih dan baring di atas katilnya.


"Sekurang-kurangnya apa yang telah you tunggu semua ini In Sha Allah akan makbul."


"Saya tak pernah fikir bahawa perkara ini akan menjadi benar. Like,it's always me,day dreaming about our future. Dan sekarang,it might just happen.. It feels like a dream. A fantasy."


"Alhamdulillah." ucap Mila. Terdapat air mata yang sedang mengalir daripada matanya.


"Naw beb...." Hanna memeluk Mila sebagai tanda 'comfort'


Mila membalas pelukan sahabatnya itu. Sekali lagi,Mila mengucapkan syukur kepada Pencipta Seluruh Alam ini kerana memiliki sahabat yang baik.


-


Hari ini merupakan hari terakhir Hanna di KL.


Awal pagi sudah mereka berniat hendak pergi ke Twins Tower. Selama sejam mereka beratur untuk membeli tiket. Tidak sia-sia mereka membazir waktu itu kerana pemandangan di atas sungguh indah.


Selepas itu,mereka pergi ke KLCC untuk membuat last minute shopping sebelum Hanna menaiki kapal penerbangannya pada waktu petang.


Hanna menghadiahi Mila satu botol minyak wangi dari Chanel manakala Mila memberinya makeup set Chanel yang amat disukai oleh Hanna.


Tepat dua jam sebelum waktu penerbangan Hanna,mereka tiba di KLIA.


Selepas Hanna check in,mereka bersalam dan berpeluk sebelum Mila masuk ke tempat berlepas.


"Take care!" jerit Hanna.


"Awak juga!" balas Mila sambil melambai-lambai tangannya.



-



Cinta Saya Untuk AwakWhere stories live. Discover now