Kereta BMW milik megat nabhan berhenti tidak jauh dari kawasan perumahan zehra. Hujan yang baru berhenti membuatkan suasana pagi itu agak berkabus.
Zehra membuka pintu kereta.
"Ingat zehra.. Kalau kau cuba larikan diri dari aku, aku akan pastikan kau malu seumur hidup." Ujar megat nabhan menitip pesanan.
Zehra hanya diam. Sikit pun dia tidak bersuara. Cukuplah semalam dia menjerit dan meraung. Tekaknya berasa sangat perit.
Melihatkan zehra hanya diam megat nabhan bertindak memegang lengan zehra. Wajah zehra berkerut menahan sakit.
"Untuk pengetahuan kau apa yang aku cakap, aku akan buat. Aku tak pernah main-main. Faham?!"
Ditolak lengan zehra kasar.
"Oh yaa.. Sebelum aku terlupa." Megat nabhan mengeluarkan telefon bimbitnya dari kocek seluar. Telefon itu ditayang kepada zehra.
"Video bogel kau ada dalam phone aku. Kalau kau tak nak aku sebarkan video ni jangan ingkar arahan aku. Dah keluar !" Halau megat nabhan.
Zehra perhati kereta megat nabhan yang semakin menjauh. Nafasnya dihela berat. Kaki zehra terpaku di depan rumah. Nampaknya aira sudah pulang memandangkan keretanya ada di garaj rumah.
'Apa aku nak jawab kalau aira tanya kemana aku pergi semalam'. Getus hati kecil zehra.
Zehra menarik nafas sedalam mungkin sebelum menghembusnya. Cuba meredakan gusar di hati. Tombol pintu dipulas. Aira yang sedang bersiap untuk pergi kerja terperanjat dengan kehadiran zehra.
"Siapa hantar kau?" Soal aira sambil mencalit lipstik ke bibirnya. Cermin kecil disimpan dalam beg tangan jenama Prada miliknya.
"Err.. Aku.. Err.. " Tergagap-gagap zehra untuk bersuara.
"Kak sal hantar kau ke?"
Zehra pelik. Dia mengerut kening.
"Kak sal?"
"Ye kak sal.. Semalam aku ada telefon kau tapi kau tak angkat. Pastu kak sal mesej aku guna phone kau. Katanya kau tidur sana. " ujar aira panjang lebar.
Zehra segera memeriksa telefon bimbitnya.
Zehra dah tidur.. -kak sal-
- 1 a.m -Megat nabhan punya kerja. Kalau ikutkan waktu mesej itu dihantar dia masih belum sedarkan diri ketika diculik megat nabhan.
Habis kalau aira dah tahu di mana keberadaannya siapakah yang menelifonnya ketika dia sedang bergelut dengan megat nabhan semalam. Zehra memeriksa log panggilan masuk.
'Khairul..' Dua panggilan dari lelaki itu dan juga satu mesej.
Aku minta maaf..
- 4 a.m -Aira melambai tangannya di muka zehra. Zehra tersentak.
"Err.. Semalam memang aku tidur rumah kak sal. Sorry aku lupa beritahu kau." Ujar zehra.
"Sokay .. Lagipun bukan selalu kan. Kak sal tu janda kan?" Tanya aira ingin tahu.
"Aku masuk bilik dulu." Balas zehra dan terus berlalu meninggalkan aira yang terkulat-kulat di ruang tamu.
YOU ARE READING
ZEHRA WIDURI ✔
Romance✅ COMPLETE STORY ✅ Kehilangan ibu bapa tercinta di usia yang muda menjadikan zehra seorang yang sangat cekal. Membesarkan seorang adik yang berusia 5 tahun bukanlah mudah baginya yang ketika itu masih belasan tahun. Satu tragedi mempertemukannya de...