ZW 52

7.9K 169 26
                                    

KEESOKKAN HARINYA ..

Megat nabhan melangkah keluar dari bilik air dengan tubuh yang masih basah dengan air mandiannya. Dia menatap ain yang meringkuk di kepala katil dengan pandangan sinis. Tuala disimpulkan menutupi tubuhnya yang tanpa seurat benang. Direnggang seluruh otot dan uratnya yang cekang.

Ain yang menangis teresak-esak menggamit perhatian megat nabhan. Dia merangkak perlahan mendekati ain yang meringkuk ketakutan di kepala katil.

Ain memeluk lutut dan kepala disembamkan ke celahan lututnya. Comforter yang membaluti tubuhnya dipegang erat. Tubuhnya menggeletar dengan tingkah megat nabhan yang mendekatinya.

"Tch .. tch .. tch .. takut erk?" Soal megat nabhan sinis. Rambut panjang milik ain diusap lembut. Ain makin menundukkan kepalanya. Ditepis tangan berurat itu dari menyentuh kepalanya. Dia jijik!

Megat nabhan yang geram dengan tepisan ain itu dengan kuat menarik rambut ain sehingga wanita itu terdongak ke atas.

"Perempuan macam kau memang patut dilayan macam ni." Ujar megat nabhan bengis. Diperhati wajah ain dengan renungan yang tajam.

"Kalau ikutkan hati aku yang marah ni.. teruk kau aku kerjakan. Biar sampai lobos!" kata megat nabhan lagi. Dia kemudian menilik pula bibir ain. Bibir yang membengkak itu begitu menarik perhatian megat nabhan.

"Mulut ni.."

Tanpa belas kasihan megat nabhan mencubit bibir ain yang membengkak itu dengan kuat. Menggelupur ain menahan sakit dan perih. Sudahlah lapisan bibirnya pecah akibat ditampar dan digigit megat nabhan semalam. Pagi ini lelaki itu mencubit pula bibirnya membuatkan bibirnya itu mengeluarkan darah.

Megat nabhan merapatkan wajahnya ke telinga ain.

"Yang selalu tipu aku. Cakap bohong! Aku cukup pantang orang tipu dan tak jujur dengan aku". Bisik megat nabhan keras. Ain hanya mampu menangis.

Tiada upaya untuk dia berkata walaupun hanya sepatah. Dia sakit! Dia terluka! Dalam hatinya berharap agar ada seseorang yang akan menyelamatkannya dari cengkaman megat nabhan.

'mama...tolong ain..' rintih ain dalam hati.

Megat nabhan yang masih marah menolak kepala ain kuat sehingga terhantuk ke bucu katil. Dia bingkas bangun dan menuju ke almari. Diambil sehelai T-shirt dan seluar jeans lalu disarungkan ke tubuhnya.

Dipandang sekilas ain yang masih menangis. Tiada perasaan untuk dia memujuk ataupun bersimpati dengan apa yang dibuat ke atas wanita itu.

Perempuan seperti ain layak untuk dilayan sebegitu. Dasar perempuan murah! Cemuh megat nabhan dalam hati.

Selesai bersiap ala kadar dia menoleh ke arah ain. Dicampak tuala yang dipegangnya ke muka ain. Kemudian dicampak pula baju ain yang berterabur atas lantai itu.

"Kau pergi mandi. Busuk macam sampah! From now aku haramkan kau keluar dari sini. Kalau kau ingkar arahan aku, i will make sure kau tak ada kaki lagi lepas ni. Aku tak main-main dengan apa yang aku cakap. Kau jangan cabar aku."

Usai berkata megat nabhan melangkah keluar dari bilik itu. Dihempas kuat pintu biliknya. Ain menghambur tangisan kuat. Dia meraung dan menjerit memaki megat nabhan.

Puan halijah memandang tajam megat nabhan yang duduk dihadapannya. Anak lelakinya itu menayang wajah yang tidak bersalah. Suara raungan ain di tingkat atas bagaikan tidak menusuk masuk ke pendengaran megat nabhan.

Lelaki itu selamba mengunyah roti mengisi perutnya yang kosong. Jam ditangan dikerling sekilas. Masih awal lagi untuk dia keluar.

"Nabhan.." Panggilan puan halijah dibalas dengan kening terangkat.

ZEHRA WIDURI ✔Where stories live. Discover now