Zehra termenung di dapur tadika itu. Milo suam yang dibancuhnya tadi langsung tidak disentuh. Fikirannya menerawang mengingatkan kejadian semalam. Setitik air mata menitis menimpa belakang tangannya.
Zehra yang baru selesai solat isyak tersentak apabila rambutnya direntap kuat dari belakang. Terlepas terus telekung di tangannya.
"Berani kau kurang ajar dengan aku. Hei !! Kau fikir aku ni kawan kau ke? Aku ni suami kau tahu tak?!" Tengking megat nabhan.
Panggg !!!
Tanpa aba-aba terus pipi zehra ditamparnya kuat. Tubuh zehra terjelopok ke lantai. Rambut zehra yang bersanggol ditariknya kuat. Dipaksanya tubuh kecik zehra untuk berdiri. Seperti hendak tercabut rasa kulit kepala zehra ketika itu. Kain solat yang masih tersarung di tubuh zehra terlorot jatuh.
"Aku dah lama bersabar dengan kau. Kenapa kau ni kurang ajar sangat hah!! Mak bapak kau tak ajar cara hormat suami ke? Sampai mulut kau ni celupar mengata aku depan mama tadi."
Bibir zehra dicubitnya sekuat hati. Zehra meronta-ronta cuba melepaskan diri. Dia tidak mampu bersuara ataupun menjerit. Yang mampu hanyalah menolak-nolak dada megat nabhan agar melepaskannya.
Bibir zehra mula mengeluarkan darah. Manakan tidak kuku megat nabhan mula menyucuk masuk dalam lapisan bibirnya.
"Bodoh !! Isteri tak guna!! Mati kau malam ni.." Seusai berkata megat nabhan terus menolak zehra sehingga zehra tidak mampu mengimbangkan badannya lantas terus jatuh terduduk ke lantai. Darah mula menitik menimpa kain solatnya.
Megat nabhan dengan amarah yang membukit terus mencapai tali pinggang yang disangkut di dalam almari. Tali pinggang itu dililit ke tangannya dan dilibas ke lantai.
"Tolong jangan pukul saya. Saya minta maaf.." tangis zehra. Tapak tangannya dirapatkan memohon maaf kepada suaminya itu.
"Sepatutnya tadi kau minta maaf pada aku bukannya sekarang. Isteri derhaka macam kau memang patut di ajar! Dasar perempuan tak guna !"
Megat nabhan mengangkat tangannya yang berlilit tali pinggang tinggi sebelum dilibas sekuat hati pada tubuh zehra.
Zapp !! Libasan pertama kena tepat pada belakang tubuh zehra
"Maafkan saya megat.."
Zapp !! Libasan kedua di paha zehra.
"Saya minta maaf.."
Zapp !! Libasan ketiga mengenai lengan zehra.
Zapp !! Zapp !! Zapp !!
Libasan demi libasan mengenai setiap inci tubuh badan zehra.
Suara tangisan dan merayu berselang seli dengan suara megat nabhan yang menengking memaki hamun zehra. Puan halijah yang berada di muka pintu bilik hanya memerhati. Sesekali dia tersenyum sinis apabila melihat zehra merayu pada megat nabhan.
"Nabhan.. Sudah la tu. Kang mati pula anak orang." Tahan puan halijah.
Megat nabhan berhenti dari memukul zehra. Diperhati zehra yang mengerekot memeluk tubuh dengan tangisan.
"Nasib baik ada mama tau. Kalau tak mati kau malam ni." Kata megat nabhan. Kakinya menendang tubuh zehra sebelum dia melangkah keluar dari bilik itu.
"Padan muka !" Kata puan halijah sambil ketawa perlahan. Zehra hanya mampu menangis tidak bersuara.
"Zehra .. " seseorang menyentuh bahunya.
Zehra tersentak. Lantas air mata dikesat dengan belakang tangan. Deeja melabuhkan duduknya berhadapan dengan zehra. Dari tadi dia memerhati zehra. Gadis itu termenung sesekali kelihatan air mata mengalir menuruni ke pipi.
"Awak okey?" Soal deeja. Zehra berdehem.
"Saya okey.. Kenapa deeja?"
"Tak la.. Dari tadi saya perhatikan awak. Kenapa awak menangis? Awak ada masalah ke?"
Zehra pantas menggeleng.
"Eh tak ada la.. Saya letih sikit hari ni. Biasalah budak-budak ramai saya kena handle." Dalih zehra.
Deeja mengetap bibir.
'Letih sebab budak-budak ramai? Hmm.. Macam tak logik jer..' Gumam deeja sendirian. Padahal hari ini tak adalah ramai mana memandangkan kebanyakkan ibu bapa ramai yang bercuti.
Zehra yang tidak betah berlama di situ bingkas bangun. Secara tidak sengaja lengan baju kurungnya terselak.
"Eh jap! Kenapa tangan awak ni?" Tahan deeja. Dia memegang tangan zehra. Ditilik tangan zehra yang berbirat itu.
Zehra pantas menarik tangannya. Disorok tangannya ke belakang. Wajahnya berubah riak.
"Saya buat kerja dulu."
Zehra terus berjalan meninggal deeja yang termangu seorang diri.
ENJOY YOUR READING GUYS ..
PENDEK JERRR HARAP DAPAT PUASKAN HATI UOLLS ..
TQ 🌹
❤❤❤
YOU ARE READING
ZEHRA WIDURI ✔
Romance✅ COMPLETE STORY ✅ Kehilangan ibu bapa tercinta di usia yang muda menjadikan zehra seorang yang sangat cekal. Membesarkan seorang adik yang berusia 5 tahun bukanlah mudah baginya yang ketika itu masih belasan tahun. Satu tragedi mempertemukannya de...