BAB 34

2.2K 78 7
                                    





✧══════•❁❀❁•══════✧
𝔅𝔢𝔯𝔰𝔞𝔟𝔞𝔯𝔩𝔞𝔥 𝔇𝔲𝔥𝔞𝔦 ℌ𝔞𝔱𝔦
✧══════•❁❀❁•══════✧









           Pakaian bersih Yuzma dia lipat kemas sebelum di susun elok-elok ke dalam beg. Bermula malam ini, Yuzma akan sibuk berkampung di hospital memandangkan jadualnya padat selama lima hari dan selama lima hari itulah juga dia duduk seorang diri di rumah.

"Dah ke abang? " Yuzma muncul dari bilik air dengan hanya berkemban.

"Dah. Nak abang hantar ke? " Soal Aidan seraya duduk di birai katil. Yuzma di dalam bilik pakaian dia perhati. Tak dapatlah nak peluk bantal hidupnya itu selama beberapa hari ni.

"Memang nak minta tolong hantarkan pun. " Yuzma muncul sudah siap dengan pakaian kerjanya.

"Abang kalau nak pergi mana-mana pakai saja kereta tu. Sebab tu Yuzma nak minta tolong hantarkan. Lagipun naik kereta keselamatan lebih terjamin, in shaa Allah. " Ujar Yuzma. Tahu yang Aidan kalau bab kereta memang malas. Sanggup dia bawa motor kononnya dia tak nak rosakkan kereta tu sebab kereta tu bukan miliknya. Aidan kata macam tu seolah-olah sekali dia pandu semua dia langgar.

"Okey. Abang tunggu dekat bawah. " Beg Yuzma dia bimbit turun ke bawah menuju dapur.

"Sayang nak ke? Abang letak ke bekas. " Lauk yang di masak mereka lepas isyak tadi di jamah.

"Boleh. Nanti Yuz rindu masakan abang. " Aidan tersengih.

"Kalau rindu call nanti. Abang masakkan. "

"Terima kasih. Nanti Yuz call request nak makan apa. " Aidan menjeling manja.

"Amboi! Siap nak buat permintaan bagai. Jangan minta yang susah sudah. Abang lari ke restoran mana-mana minta tolong masakkan. " Terhambur gelaknya. Begitu juga Yuzma.

Usai makan dan setelah mengemas, mereka terus berlalu pergi.

"Abang nak balik rumah papa ke? " Soal Yuzma ketika sudah sampai di lobi hospital.

"Ya. Sempat lagi ni. Lagipun esok cuti. " Yuzma mengangguk kecil.

"Okeylah. Yuzma masuk kerja dulu eh? " Tangan Aidan di salam.

"Elok-elok kerja sayang. Nanti abang jemput bila dah habis on call. " Setelah kelibat Yuzma hilang, barulah dia memandu keluar dari perkarangan hospital menuju rumah agam Tan Sri Yusoff.

Lewat malam begini kenderaan sentiasa kelihatan di atas jalan raya. Maklumlah bandaraya. Mana nak tidurnya. Ada saja tujuan orang nak ke mana-mana. Pemanduannya agak perlahan sambil menikmati angin malam.

Sejuk.

Sesekali tangan di keluarkan merasai angin malam itu. Tengah dia menikmati keadaan tenang itu, telefon bimbitnya kedengaran berbunyi. Lantas di jawab panggilan itu dan pembesar suara di hidupkan.

"Ada mana? " Soal si pemanggil tanpa salam. Aidan mencebik.

"Nak balik rumah papa. Kenapa? " Soalnya.

"Lepak sini mamak. "

"Okeylah. Kejap lagi saya sampai. " Jawabnya sebelum memutuskan panggilan. Haluan di ubah menuju restoran mamak tempat mereka selalu berkumpul.

Dari kawasan parkir, restoran itu agak sesak dengan pelanggan. Keningnya berkerut melihat sesaknya restoran itu.

"Assalamualaikum. " Sapanya pada mereka yang kelihatan rancak berbual. Nasiblah meja yang di pilih mereka di luar. Dapatlah juga menghirup udara yang segar sikit.

Isteriku Doktor Cantik✔[COMPLETED]Where stories live. Discover now