✧══════•❁❀❁•══════✧
𝔅𝔢𝔯𝔰𝔞𝔟𝔞𝔯𝔩𝔞𝔥 𝔇𝔲𝔥𝔞𝔦 ℌ𝔞𝔱𝔦
✧══════•❁❀❁•══════✧
•
•
•
•TELEFON pintar menjadi perhatian dirinya sementara menunggu Yuzma selesai memakai krim malamnya. Tidak lama kemudian, isterinya itu menyertai dirinya yang sedang menyandar dikepala katil.
"Sayang, " Serunya.
Yuzma mendongak.
"Kenapa abang? " Soal Yuzma lembut. Selimut ditarik hingga paras pinggang mereka berdua.
"Bekas rumah kita tu dah ada yang sewa ke? " Soal Aidan.
"Tak ada lagi. Kenapa bang? " Soal Yuzma ingin tahu. Entah apa pula yang Aidan fikirkan.
"Tadi tengah hari masa makan dekat restoran tak jauh dari ofis tu, abang terserempak dengan Nazrel. Tahu tak dia kerja apa? " Aidan merenung Yuzma yang sedang menyandar di dadanya.
"Kerja apa? " Soal Yuzma ingin tahu. Sepupunya itu hilang jejak sejak kejadian minggu lepas tu.
"Dia kerja jadi pemunggut sampah. Abang tanyalah tinggal mana. Dia tak ada rumah katanya. Abang kesian. Jadi abang ingat nak sewakan rumah tu kat dia. Sebelum ni dia tinggal mana-mana saja katanya asalkan ada tempat teduh. "
"Ya Allah... Kesiannya. " Timbul rasa kesian dihati Yuzma bila mendengar keadaan sepupunya itu.
"Kesiankan. Abang masa jumpa pun jatuh kesian. Abang suruh balik rumah pakcik tapi dia tak nak. Katanya tak nak susahkan sesiapa. " Kongsi Aidan lagi. Yuzma terdiam. Kasihan memikirkan nasib Nazrel.
"Nanti abang cari dia. Pujuk suruh tinggal dekat rumah tu. Lagipun nak tunggu penyewa memang lama. Takut rosak pula rumah tu kalau tak ada penghuni. " Putus Yuzma.
"Yalah. Esok nanti abang pergi tempat kerja dia. " Putus Aidan. Tangan bergerak memeluk Yuzma dan tanpa sedar mengusap perut Yuzma. Keningnya berkerut.
"Sayang makin gemuklah. " Ujarnya. Yuzma tersentak. Lantas dia bangkit dari menyandar. Aidan direnung.
"Abang pun perasan ke? Yuz fikir Yuz saja yang perasan. " Balasnya.
"Sayang kuat makan ke? Janganlah makan banyak sayang. Nanti sayang juga yang susah. Jaga makan ek? " Yuzma mencebik. Sempat dicubit perut Aidan. Memandai saja tuduh orang kuat makan.
"Aduh! Apa ni main cubit-cubit? " Dengus Aidan. Sakit tahu tak!
"Abang lupa ke apa? Kat hospital tu mana ada makanan yang tak berkhasiat. Semua berkhasiat. Dekat kantin hospital lagilah. Mana nak jumpa makanan tak sihat. Tak ada. " Aidan mengangguk bila teringat. Baru teringat yang hospital itu tidak menyediakan makanan-makanan segera dan tak berkhasiat.
Waktu dia jadi pesakit pun jenuh juga nak pesan pada Yuzma beli makanan dekat luar. Kadang muak bila makanan yang di hantar pada pesakit penuh dengan warna hijau. Pernah juga dia terfikir kalau makan sayur-sayuran saja lama-lama boleh jadi kambing.
"Habis tu kenapa badan sayang makin naik ni? " Soal Aidan pelik.
Yuzma kembali menyandar pada Aidan.
"Entah. " Balasnya pendek. Nanti ada masa dia turunkanlah berat badan.
"Ada pula macam tu. " Yuzma ketawa perlahan.
"Tak nak tidur ke? " Soal Aidan setelah ralit merenung Yuzma yang sedang tergelak menonton kartun di kaca televisyen.
"Kenapa? " Abang nak tidur dah ke? " Soal pula Yuzma.
YOU ARE READING
Isteriku Doktor Cantik✔[COMPLETED]
Romance"Doktor cantik.... " Yuzma dan rakan sekerjanya yang sedang menolak stretcher itu terkedu bila mendengar ayat yang baru keluar dari mulut mangsa kemalangan tersebut. "Encik... bawa bertenang ya. Kami akan berikan rawatan segera pada encik...