HALWA yang asyik membaca novel itu terhenti. Setika dia teringat tentang Davano. Novel yang bertajuk 'Kakak Comel Untuk Abe Polis' dia biarkan terbuka pada muka surat 58. Halwa teringat sewaktu dia memberikan surat yang telah Mrs Kendall menyuruhnya beri kepada Davano.
---
Pada malam itu, Halwa mengeluarkan sepucuk surat. Surat itulah yang Mrs Kendall sebelum ini memesannya untuk di beri kepada Davano. Wanita itu tahu akan pemergiannya di besok hari, jadi dia sudah bersiap dengan hal itu.
"Nah." Halwa memberikan surat itu kepada Davano.
Davano berkerut dahi memandang Halwa.
"Mrs Kendall bagi saya pada malam sebelum kematian dia. Dia cakap dia nak awak baca," kata Halwa.
Davano mengambil surat itu dari Halwa. Lama dia pandang surat itu sebelum tangannya membuka akan surat tersebut. Tertulislah isi hati seorang Kendall Tyler di atas kertas tersebut dengan tulisan tangan yang agak berantai.
From,
Kendall Tyler.I write this letter for you son, Davano Ezander.
Huh, I kinda miss my old day with my husband. Writing a letter like this. Anyway, I just get it straight to the point okay?
I can feel my life will be ended soon. So I write this letter. I know you won't going to agree, that is why I am telling you now. I have given all my property to you. I want you to take care of my bussiness. Take over my company, and take over all my wealth. Zander, I have known you since a long ago. And you make me feel like I am a mother since then. I wish I can at least see my son becoming a responsible man like you. But that is just not going to happen. I know you will kill him because he will kill me. And when that happen, I am more than thankful. I can finally rest from this world. I can finally be free. Zander, take care son. Whenever you feel lonely, don't worry, I'm always here for you. Always.
Beloved son,
Zander.Setelah membaca surat itu, Davano langsung tak bereaksi apa-apa. Hanya wajah datar, tanpa ada langsung perasaan sedih. Halwa pula hanya memandang sahaja. Pelik dengan Davano yang langsung tidak tersentuh setelah membaca isi surat itu. Namun begitu, Tuhan saja yang tahu betapa sakit hati Davano. Kehilangan orang yang begitu sayangkan dirinya, itu sesungguhnya sakit.
Seperti yang dikatakan pada surat tersebut... Mrs Kendall akan sentiasa menemani Davano, ketika galaunya lelaki itu. Karna dia tahu, Davano adalah sebuah jiwa yang telah lama rapuh. Bahkan berkali-kali rapuh tapi tetap bangkit dengan otak yang sentiasa mengagahkan hati buat meneruskan hidup.
"You did a great job Zander..."
---
Halwa kembali ke realita.
Dia masih tertanya-tanya. Dia tidak faham kenapa semua orang asyik menyembunyikan sesuatu daripada dia. Satu keluhan dihembus keluar. Sampai bilalah Halwa hendak hidup dengan rahsia yang tak pernah nak terungkap ini?
TING!
Satu mesej masuk. Halwa kemudian mencapai telefonnya. Di tenung mesej yang di hantar oleh Davano. Berkerut dahi gadis itu ketika membaca.
sugardaddy
+ Get readyHanya itu sahaja yang Davano hantar. Sama seperti sebuah mesej berantai yang tak di nyatakan arti di balik mesej. Namun begitu, Halwa tetap juga mempersiapkan diri. Dia dapat syak yang Davano ada hal mahu di cakap kepadanya namun dia tak nyatakan sekali kemahuan dia pada mesej. Kebiasaan.
...bersambung
YOU ARE READING
SUGARDADDY ✅️
Romance[ 12 | COMPLETE ROMANCE - action ] *unedited* ◼️ S U G A R D A D D Y ◼️ DAVANO EZANDER Dia CEO, berwajah datar, bersifat pendiam, penuh misteri. "I will give everything you want." HALWA AFRINA Dia si nerdy, ulat buku, terobsesi dengan dunia novel...