KEDENGARAN bunyi pinggan dan sudu saja yang berlaga sesama mereka. Tak ada sesiapa yang berkata-kata mahupun bercerita, masing-masing sibuk dengan menjamah sarapan mereka. Daily berdehem kecil. Bosan pula kalau asyik dari mula sampai ke akhir diam saja.
"Brother, can I get a permission to get out today and have a little walk with Halwa?"
Davano berhenti mengunyah. Begitu juga dengan Halwa.
"No."
Muncung bibir Daily. Tak akanlah berjalan-jalan pun tak boleh? Dia bukannya nak ajak Halwa pergi berperang atau pergi ke tempat yang berbahaya. Sekadar jalan berdua, shopping, lepak, kan elok tu? Lagipun tentu Halwa bosan duduk saja di mansion besar ini.
"You know it's dangerous outside," sambung Davano.
"But I can protect her. I know how to fight!"
"No. It's too dangerous," sekali lagi Davano membantah. Dia memang tidak mahu jikalau mereka keluar. Kemudian Davano memandang Navis yang berada di hujung sana, yang turut sama menjamah sarapan dengan mereka.
"I can give you a permission. But on one condition. Navis, will be guarding you."
Ternganga.
"But-"
"No more but. If you don't agree on this, then my answer is no. You stay in this mansion and don't get out." Davano berkata tegas.
Keselamatan, nyawa. Itu penting.
Kalau diri dia yang hilang kedua benda itu tak mengapa, dia boleh saja selamatkan dirinya sendiri. Namun, jika berlaku kepada kedua gadis yang dia sayangi ini, sampai ke akhir hayat tak akan dia maafkan dirinya sendiri.
Hilang mereka berdua, bagaikan hilang separuh nyawanya.
Memandangkan Daily tak ada pilihan lain selain itu, dia akhirnya bersetuju. Dia sebenarnya mahukan masa privasi antara dia dan Halwa. Susah juga kalau jadi orang kaya. Mana-mana pun kena ada bodyguard yang nak jaga mereka.
DAVANO menapak masuk ke dalam syarikat. Dia harus mulakan perkerjaannya. Jarang sekali untuk Davano masuk ke syarikatnya ini. Ini kerana dia malas mahu duduk di Jerman. Bagi dia, Jerman ini tempat paling tidak selamat. Karna dalam tenangnya suasana, ada seseorang yang sedang mencari masa untuk buat kekacauan.
Mata para pekerja cewek tak lekang memandang Davano.
Mata mereka itu bagai nak terkeluar saja lihat Davano. Mana tidaknya, kalau lelaki hensem, tubuh sasa, CEO pula tu, mustahil orang tak suka. Nak-nak lagi, kaya dia bukan main. Tersenarai dalam top 5 terkaya. Dan Davano Ezander, berada di tangga kedua. Yang pertama siapa? Authornya sendiri. Hah, risau.
Fakta menariknya tentang Davano lagi, dia tidak pandang walau sebelah mata pada perempuan-perempuan itu semua.
"I have no interests in such things. Just lost interest. But, no to Halwa Afrina. She is the one."
Mesyuarat yang di buat secara tiba-tiba sahaja itu menggemparkan semua pekerja di syarikat. Mereka agak pelik kerana mereka tidak pun di beritahu untuk buat persediaan sebelum mesyuarat berlangsung.
Soal Mrs Kendall.
Davano mahu membahagikan para pekerjanya daripada syarikat ini untuk ke Costa Rica dan turut bekerjasama dalam menguruskan syarikat Mrs Kendall. Dia tidak mahu urusan di Syarikat Tyler tergendala atas segala kekacauan yang berlaku.
Tanggungjawab.
Amanah.
Itulah Davano Ezander pentingkan.
Bagaimana hendak menjadi seorang pengusaha terbaik jikalau tidak reti untuk mempraktikkan dua hal tersebut?
Ketika Davano mengumumkan akan hal tersebut. Ramai pekerja yang kebingungan. Bukankah Syarikat Tyler memiliki lebih kurang 100 lebih orang pekerja?
"They need our help, so we should help them. If any of you not agreeing to this, it's fine. You can find another job."
Tentulah.
Mereka tak akan buat selagi tidak di ugut.
Sebabkan tak mahu hilang kerja dengan gaji yang lumayan menguntungkan, lebih baik ikut saja segala arahan dari pihak atasan. Bukan begitu? Selagi suatu hal itu baik dan memberi senang, mengapalah harus di tolak.
Jangan tolak rezeki.
...bersambung
YOU ARE READING
SUGARDADDY ✅️
Romance[ 12 | COMPLETE ROMANCE - action ] *unedited* ◼️ S U G A R D A D D Y ◼️ DAVANO EZANDER Dia CEO, berwajah datar, bersifat pendiam, penuh misteri. "I will give everything you want." HALWA AFRINA Dia si nerdy, ulat buku, terobsesi dengan dunia novel...