Η Ήρα, αν και την επισκίαζε η Αφροδίτη από άποψη ομορφιάς, περνούσε ωστόσο στα μάτια των Ελλήνων σαν μια από τις ωραιότερες θεές του Ολύμπου.
Δίχως να προκαλεί τον γενικό πόθο, δεν της έλειψαν ωστόσο οι θαυμαστές, που οι απόπειρες τους άλλωστε δε στέφθηκαν από επιτυχία. Ένας από τους πιο ξακουστούς ήταν ο Ιξίων, βασιλιάς των Λαπίθων. Δολοφόνος του πατέρα της μνηστής του, δε μπορούσε να σταθεί σε χλωρό κλαδί, τον έδιωχναν από παντού και θεοί και άνθρωποι, σαν αντικείμενο φρίκης. Ο Ζευς ωστόσο, τον συμπόνεσε, τον κάλεσε στο τραπέζι του και έφτασε μάλιστα στο σημείο να του χαρίσει την αθανασία. Ο Ιξίων μέθυσε με το νέκταρ και αρχίζει να κάνει ερωτικές εκδηλώσεις στην Ήρα. Ήταν τόσο ολοφάνερο, που το πήραν είδηση όλοι οι Ολύμπιοι και ο ίδιος ο Ζευς. Για να δει ως που θα φτάσει αυτό το τέρας της αχαριστίας, ο κυρίαρχος του Ολύμπου δίνει σε μια νεφέλη τη μορφή της Ήρας. Ο Ιξίων ζευγαρώνει με τη νεφέλη, κι από τούτο το ζευγάρωμα γεννήθηκε ο Κένταυρος. Από τις σχέσεις του Κενταύρου με τις φοράδες της Μαγνησίας γεννήθηκαν οι Ιπποκένταυροι, κατά το μισό τους σώμα άνθρωποι και κατά το άλλο μισό άλογα. Ο Ζευς, ευεργέτης του Ιξίωνα, δε μπορούσε να αφήσει ατιμώρητη τόση αχαριστία. Κατά διαταγή του, ο Ερμής έδεσε τον ένοχο πάνω σε μια φλεγόμενη ρόδα. Τα δεσμά του είναι φίδια, ο Ιξίων στριφογυρίζει στον αέρα φωνάζοντας ακατάπαυστα: <<Οφείλουμε να τιμούμε τους ευεργέτες μας>>.
Ένας μύθος αναφέρει πως και ο Ενδυμίων που είχε γίνει δεκτός στον Όλυμπο, τόλμησε να σηκώσει τα μάτια του στην Ήρα και να την επιθυμήσει. Γι' αυτόν το λόγο, σύμφωνα με μια εκδοχή, γκρεμίστηκε στον Τάρταρο, ή σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, καταδικάστηκε σε αιώνιο ύπνο.
Διηγηθήκαμε στο πρώτο μας κεφάλαιο πως ο Ζευς, για να καταβάλει τον γίγαντα Πορφυρίωνα, του είχε εμπνεύσει ακατανίκητο έρωτα για την Ήρα. Τη στιγμή που ο δύστυχος ετοιμάζεται να βιάσει τη θεά, ο Ηρακλής τον σκοτώνει με ένα βέλος. Σύμφωνα με μια άλλη παράδοση, ο Ευρυμέδων, ένας άλλος γίγας, στάθηκε πιο τυχερός με την Ήρα και από τις σχέσεις τους γεννήθηκε ο Προμηθέας. Ωστόσο, είδαμε πιο πάνω, πως τον κλέφτη της φωτιάς τον θεωρούσαν γενικά γιο του Τιτάνα Ιάπετου.
ESTÁS LEYENDO
Ελληνική Μυθολογία
RomanceΤα πάντα για την Ελληνική μυθολόγια που δεν θα βρείτε πουθενά αλλού! Πηγές: Ελληνική Μυθολογία - Ζ.Ρίσπεν (δεν υπάρχει στην αγορά αυτό το βιβλίο για πάνω από 30 χρόνια)