79. Peine-Misére et Bonheur-La Chance d'Isabelle Jan {FR}

48 3 0
                                    

Túto zbierku rozprávok z krajín Sovietskeho zväzu som si kúpila ešte v lete vo Francúzsku. Je odporúčaná pre deti od osem rokov, tak som si hovorila, že bude veľmi suitable pre môj level francúzštiny. Bohužiaľ som sa k nej dostala až teraz, kedy som už pokročilejšia a  zhltla som ju ako malinu.

Žáner: rozprávky
Rok vydania: 1981
Moje hodnotenie: 7,5/10

Rozprávky sa po technickej stránke nelíšia veľmi od tých, na ktorých sme vyrastali my. Hlavný hrdina trie biedu/drží sa ho nešťastie/je dedinský hlupák a usmeje sa naňho šťastie, z čoho plynie poučenie/sa má čitateľ zabaviť. 

Jedenásť rozprávok sa ale líši tým, čím sa líšili jednotlivé sovietske republiky - vidno na nich rôzne kultúrne vplyvy. Spomínajú sa iní bohovia, opisujú sa iné tradície. Na konci každého príbehu je navyše krátky opis toho-ktorého národa. 

Prvý príbeh, podľa ktorého sa volá aj celá zbierka, opisuje životy dvoch bratov - jedného chudobného a druhého bohatého. Keď chudobný nemá čo do úst dať, vyberie sa za bratom, aby mu požičal vola, nech si môže aspoň zasadiť. Cestou stretne Bonheur-la Chance, voľne preložené ako Šťastie-náhoda. V rozprávke je vykreslený ako malý škriatok, náprotivok Peine-Misére, Biedy-trápenia. Na Biedu-trápenie si chudobný brat už tak zvykol, že si ani nevšimol, že ho sprevádzala všade celý život. 

Na radu Šťastia-náhody zavrel Biedu-trápenie do truhly a tú zakopal do zeme. Potom šiel predať staré oblečenie jeho ženy a malý zisk mu pomohol sa odraziť od dna. Stal sa z neho vážený obchodník a žilo sa mu dobre. Predpokladám, že poučením, ktoré z rozprávky plynie, je že chudobní ľudia za svoju chudobu nemôžu. 

Knižôčka sa čítala veľmi dobre. Odporúčam pre všetkých, čo sa učia francúzštinu! 

Nabudúce bude Femme a abattre od Jamesa Eastwooda, podľa ktorej bol natočený aj pomerne známy čiernobiely film s Humphreym Bogartom.

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Jan 30, 2022 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Čitateľský denníkDonde viven las historias. Descúbrelo ahora