Aku menepis jari yang sibuk mencucuk pipi aku. Apa kehey makhluk ni? Aku nak tidurlah! Suara garau yang tergelak kecil melihat perlakuan aku menyebabkan aku mengeliat sedikit sebelum membuka mata. Adryan yang seperti biasa sedang merenung mata aku. Dan aku pelik! Kenapa dia tak pakai baju? Bukan dia selalunya pakai baju ke apabila tidur?
"My clothes look better on you than they do on me, love."
Aku yakin muka aku teramatlah blur saat ini. Apa kehey pula aku yang pakai baju dia? Aku memandang pula ke arah badan aku. Baju tshirt putih yang dipakainya sebelum--. Mata aku membulat setelah mengingati kejadian semalam menyebabkan aku terus menendangnya jauh daripada aku. Argh! Ni semua salah dia!
"Sakitlah setan!"
Aku dah tak dengar apa dia bebelkan disebabkan aku sedang selubung di dalam comforter. Telinga ditekup kuat untuk menghalang segala suara yang memori aku rakamkan tentang kejadian semalam. Apabila mengingatkan tentang itu menyebabkan jantung aku berdegup laju. I'm rightfully Adryan Erfan Raffael's. Like.... really rightfully to him.
Terkejut juga aku apabila Adryan menyelak comforter kami dan tergelak kecil melihat keadaan aku. Boleh dia gelakkan aku?! Aku ni kalau boleh nak tanam diri sendiri tahu?! Adryan duduk di tepi aku sambil memegang kedua-dua belah bahu aku untuk membangunkan aku. Terkebil-kebil jugalah aku saat ini apabila dia secara tiba-tiba memeluk aku.
"You win the game, sayang. But... thank you for being rightfully mine. For being really rightfully Adryan's."
Aku? Aku sembamkan muka aku ke bahunya. Aku rasa kalau letak termometer dekat muka aku sekarang ini pun boleh jadi aku demam! Malu woi! Ah! Sejak bila Emilia Ezrina tunduk dengan lelaki ni? Sebelum ini, lelaki yang tunduk kepada aku.
"Sejak berkahwinnya kau dengan seorang lelaki yang bertindak seperti seorang raja."
"Aku nak tambah ayat, Isha. Sejak kau kahwin dengan lelaki yang tahu untuk hormatkan kau sebagai isteri bukannya sebagai hamba abdi dia."
"Aku nak tambah ayat kak Arin. Sejak kau kahwin dengan seorang lelaki yang telah dituliskan takdirnya bersama dengan kau. Dan lelaki itu ialah Adryan Erfan Raffael bin Arfan Raffael."
Aku mendengus kasar apabila mendengar ayat bermadah daripada tiga orang syaitan dalam badan aku. Sejak bila reti berpuitis bagai ni? Adryan yang melihat aku mendengus geram terus menanyakan kepada aku. Aku pula seperti biasa. Hanya menjawab bahawa syaitan dalam badan aku mengacau.
"Jom mandi. Kejap lagi nak subuh lagi."
"Taknak! Kalau aku mandi dengan kau, lain jadinya!"
Adryan menggelengkan kepalanya sambil jari telunjuknnya bergerak seiring dengan kepalanya. Apa? Betul lah apa yang aku katakan. Bukannya aku tak perasan yang anak mata dia tu ada lagi terbias sedikit lust tu. Aku tak buta lagi.
"Kotor betul otak pemikiran kau, sayang. Aku cuma ajak kau mandi wajib."
"Ah! Mandi wajib kaki kau! Taknak! Kau mandi sorang! Aku nak mandi bilik air sebelah."
YOU ARE READING
Adryan's Signora
Romance[Opening of Fael's Series] "We fell in love with the most unexpected person at the most unexpected time." -ADRYAN ERFAN & EMILIA EZRINA Full blurb is inside WARNING‼️ ⚠️Pembaca yang tidak tahan dengan darah dan sebagainya TIDAK DIGALAKKAN untuk memb...