Aku kembali mengacukan pistol ke arah mummy walaupun ketika ini banyak juga pistol yang sedang dihalakan ke arah aku. Apa aku kisah? Nyawa Mia dengan Aidan lagi penting sekarang ini. Jangan berani nak sentuh anak guwe ye. Memang mampus kau nanti aku kerjakan! Mummy tak mummy lah.
"Where is them?!"
"Who? Oh! Mia dengan Aidan? Don't worry they're save for now. Kalau nak tuntut sekali pun, I won't give them back to you. Mummy tahu yang Adryan nak jadikan Mia as the next leader of Fayyan and also Raffael."
Aku genggam erat tangan aku setelah mendengar bait yang keluar daripada mulut mummy itu. Mana mummy tahu? Of courselah daripada hasil kerja licik Lucas.
"Came out already sons! Takkanlah nak tunggu isteri tercinta, kakak ipar mati dulu baru nak selamatkan keadaan."
Aku tak terkejut pun kalau mummy tahu Adryan dan Ayran ikut aku. Melihat Adryan yang diiringi dengan sebuah rifle yang dihalakan ke arahnya menyebabkan aku dah putus asa saat ini. Aku tak tahu planning aku boleh jadi atau tidak sekarang ini.
Melihat aku yang leka dengan memandang ke arah Adryan menyebabkan mummy mengambil peluang untuk menembak pada bahagian lengan aku. Damn!
Aku hanya biarkan sahaja darah mengalir membasahi lantai. Sebab apa? Itu bukannya darah aku pun. Sebelum kami sarung suit tempur setelah memakai bulletproof vest di semua bahagian badan, Adryan suruh letakkan pek darah pada setiap anggota badan yang akan vital. Semuanya untuk kaburkan pandangan mummy. Ehe. Bijak kan suami aku? Tapi tetap kena berlakon sakit ha gituh.
"Go on! Tembaklah Em lagi! Apa lagi mummy tunggu?! Tak cukup seksa family sendiri, mummy tahan cucu sendiri?! Selama ni Em hidup pun, mummy tak cukup lagi ke seksa Em?!"
"Don't provoke me, Emilia. Jangan sampai orang lain yang jadi mangsa nanti!"
"What? Memang itu tujuan mummy suruh Em satang sini kan? Sebab mummy nak Em tengok macam mana mummy seksa ahli keluarga Em kan?!"
"Bingo! Pandai pun!"
"Dahlah mummy! Apa salah kami semua sampai kena tanggung semua ni!"
"Sebab korang ada kaitan dengan Aisyah!"
"Ibu bukannya pesalah, mummy! Tolonglah sedar apa yang mummy dah buat ni!"
Kali ini Adryan pula yang menjawab.
"Adryan Erfan Raffael bin Arfan Raffael. You don't know what I have been through when I was young!"
Dengan secara rasminya, mummy pukul anak dia sendiri depan mata aku. Aku tak boleh nak gerak dan pertahankan Adryan. Sebab apa? Seinci aku gerak, mahunya jantung aku jadi mangsa. Sebab apa? Headhunter mummy dah aim aku.
Melihat mummy yang tak sudah memukul Adryan menyebabkan aku mengambil langkah berani mati. Lantak lah! Aku dah tak tahan tengok suami aku yang aku anggap kuat itu kena belasah teruk macam itu sekali. Aku meluru ke arah Damien lalu aku capai tangannya dan dihalakan ke arah headhunter yang aku dah cam kedudukannya sebentar tadi. Tembakan dilepaskan beberapa kali sbeelum laser merah itu tiada dan aku halakan pula ke arah Lucas dan seperti tadi aku lepaskan beberapa tembakan ke arah kepalanya. Mampus kau!
Melihat pistol yang sudah kehabisan peluru, aku campakkan ke bawah lalu menaikkan siku aku ke arah muka Damien. Adios pervert 2.0! Damien memegang mukanya lalu aku mengambil peluang keemasan itu untuk menyepak perutnya. Sempat aku capai pistol simpanan aku lalu aku acukan ke arahnya. Sedas tembakan dihadiahkan kepadanya sebagai tanda selamat tinggal. Aku pandang pula ke arah pakcik aku yang sudah melarikan diri menyebabkan aku menjatuhkan arahan kepada Arran untuk headshot dia apabila dia sudah berada di luar bangunan.
Aku pandang ke arah mummy pula. Pada saat mummy mahu menumbuk muka Adryan sekali lagi setelah menyepak kuat perutnya, aku menahan tangan mummy lalu menghadiahkan sebiji tumbukan pada hidungnya. Puas hati aku apabila mendengar bunyi krak tadi. Darah yang tidak henti mengalir dari batang hidungnya menyebabkan aku tahu aku dah patahkan hidung mummy. Aku halakan pistol ke arahnya dan bang! Sedas tembakan dilepaskan dan terkena pada bahagian bahunya. Memang sengaja sebenarnya.
Aku melutut sebentar untuk memeriksa keadaan Adryan. Lebam muka kacak suami aku dibuatnya! Aku dah tahan nangis melihat Adryan yang mengerang kesakitan. Aku tahu dia tak buat main sakit dia. Sebab apa? Dia terlebih confident tadi yang dia takkan kantoi dengan mummy. Sebab itu dia tak pakai pek darah tadi. Hanya aku sahaja yang pakai. Sudahnya? Tengoklah sekarang! Habis mandi darah dah! Mula lah aku yang nak ganti dia membebel saat ini!
"Ryan. Please. Kau cakap dekat aku balik dekat pangkuan kau. Tapi sekarang aku nak kau yang pegang ayat kau tu untuk diri kau. Jangan tinggalkan aku please. Macam mana aku nak besarkan Mia dengan Aidan tanpa kasih sayang seorang ayah? Tolong kuat untuk aku, sayang."
"Awww~ So sweet! Kalau Em tengok ni mesti lagi sweetkan?"
Emluhat mummy menekan butang pada sebuah mesin menyebabkan papa, Ezrian dan juga Zaquan hampir termasuk ke dalam kolam kalau bukan jeritan aku untuk suruh mummy hentikan. Gelak mummy yang seperti dirasuk itu meyebabkan aku mengalirkan air mata aku. Aku tak kuat kalau keluarga aku yang kena tarik daripada aku.
"Mummy nak apa lagi?! Cukuplah seksa diaorang! Let them go and gantikan Ez dengan diaorang. Please."
"Awww~ Ni lagi sweet. Kalau tak mintak pun, memang mummg akan bunuh Ez juga sebab gagal ikut arahan mummy."
"Dasar gila! Kau patut masuk dalam wad gila la perempuan!!"
Oh itu. Suara Zariq yang dah bebas daripada gari dia dan sedang menghalakan rifle yang dia dapat daripada mana pun aku tak tahu ke arah munmy. Kau ingat kau selamat bila dah sentuh si Zaq macam tu? Zariq tu pun lebih kurang aku je. Sentuh adik kitaorang, memang mati kau nanti. Aku tunduk ke lantai apabila Zariq seperti hilang kawalan untuk menembak mummy dan secara tidak sengaja dia tertembak aku pada bahagian perut. Oh damn! Perit dia tak usah diceritakan bagaimana ye. Sebab pada bahagian perut aku memang tak letak pek darah tu.
"Muhammad Zariq Haikal bin Muhamad Zahlan! Enough!!"
Cukup dengan itu, Zariq berhenti. Aku terus menjatuhkan arahan kepada Haiyan untuk meletakkan bom di sekeliling gudang ini. Biarlah mummy mampus dalam ni. Aku bangun dengan payah akibat luka tembakan pada bahagian perut. Zariq pula dah terbaring kerana kehabisan tenaga.
Aku segera menyuruh Arran untuk melepaskan tembakan secara rambang. Mendengar Haiyan yang memanggil nama aku menyebabkan aku tahu sudah sampai masanya untuk aku jatuhkan arahan kepada dia pula. Melihat mummy yang sudah melarikan diri untuk berlindung menyebabkan aku segera ke arah kolam yang berisikan asid itu. Butang penutup ditekan lalu setelah memastikan tiada lagi sisa asid yang akan menyentuh kulit papa, Ezrian dan juga Zaquan, aku menekan butang untuk melepaskan mereka.
"Kau sengaja nak bagi aku patah riuk kan!"
Nampak tak adik aku memang sejak azali hauk? Dalam keadaan macam tu pun dia masih lagi nak cari gaduh dengan aku. Aku hanya mengendahkannya lalu melepaskan pula gari yang mengikat ibu dan juga Ezriel. Dengar sahaja Haiyan cakap bom akan meletup tidak lama lagi menyebabkan aku mendekati adik aku.
"You know what to do, Ez. I'm begging you. Cari Aidan sebab aku rasa Mia dah ada dengan Diana."
"Kau gila ke kak?!"
"Ni je caranya."
Aku berjalan ke arah Zariq untuk memampahnya keluar sementara Adryan dipapah oleh yang lain. Aku dengan Zariq? Ikut arah lain disebabkan aku nak cepat dan tanpa aku sedar, bom telah pun sampai masanya untuk meletop menyebabkan aku dengan Zariq tidak sempat melarikan diri daripada letupan itu.
Say Innalillah to Emilia Ezrina Fayyan binti Fayyan Mikael and also Muhammad Zariq Haikal bin Muhamad Zahlan. May Allah rest their soul with the right people, aamiin.
YOU ARE READING
Adryan's Signora
Romansa[Opening of Fael's Series] "We fell in love with the most unexpected person at the most unexpected time." -ADRYAN ERFAN & EMILIA EZRINA Full blurb is inside WARNING‼️ ⚠️Pembaca yang tidak tahan dengan darah dan sebagainya TIDAK DIGALAKKAN untuk memb...