Part 20

4.2K 139 0
                                    

"Jadi nilah babysitter anak-anak buah acu?"Tanya Ainin Sofea.

"Yup.....Cantik kan acu?"Tanya Raikal. Syafa Adreen di sana sudah tertunduk malu.

"Cantik....Berapa umur awak?"Tanya Ainin Sofea.

"24 Cik Sofea.."

"Really? Beza setahun...Saya 23...Panggil Kak Syaf boleh?"Biasalah perempuan ni beza beberapa bulan pun dikira akak dah...Hahahaha...

"Bo...Boleh...Saya tak kisah..."

"Fea nak tahu? Syaf ada buatkan kek untuk Fea tadi..."

"Seriousla?"Syafa Adreen hanya mengangguk.

"Kek biasa je Fea...Akak tak reti buat kek modern..."

Saat itu Mak Lijah sudah meletakkan sebiji kek yang berbentuk segi empat itu di atas meja makan. Cantik kejadiannya. Confirm rasa pun sedap ni...

"Uwaaaa! Kek marble la....Kak Syaf tahu tak, kek marble ni favourite along..Kan Mak Lijah kan?"

"I want some Kak Syaf.."Teruja betul si Raina ni..Pantang nampak kek, cookies dan seumpama dengannya.

"Hey..Ni acu punya la..."Sengaja dia menyakat anak buahnya itu..Lama dah tak balik rumah ni, nak dekat sebulan lebih. Sibuk dekat universiti, kena pula minggu orientasi pelajar baru. Dia selaku MPP pun turut terlibat. Sibuk sungguh.

"Acuuu...! You are so mean!"Marah Raina sambil memeluk tubuh..

"Apa yang bising-bising ni? Sampai atas daddy dengar suara anak daddy ni..."Muncul kelibat Sayf Aydeen dibalik tangga.

"Daddy...Look what acu did to me.."Mengadu pula dia kepada daddynya.

"Hai along..."Tanpa kesah aduan si kecil. Ainin Sofea merapati abangnya..Lalu tangan dikucup dan mereka berpelukkan sebentar.

"Tahu-tahu je dah balik, mama tahu tak?"

"Of course she did....Eh, along..Sini...."Dia menarik lengan alongnya. Sudahlah masih belum baik..Terhincut-hincut dia berjalan.

"Slow down Fea...Kaki along ni sakit..."

"What happended to you bro?"Tanya Ainin Sofea..

"Nothing serious....Apa yang kalut sangat tu?"

"Tengok Kak Syaf buat apa?"Aku yang dari tadi jadi patung hanya memerhati. Mak Lijah dah lama ke dapur setelah dia menghantar kek ini ke sini.

"Kek marble..."Ujar Sayf Aydeen perlahan.

"Your favourite right?"Tanya Ainin Sofea. Saat itu mata Sayf Aydeen tertacap pada Syafa Adreen.

Menunduk sahaja gadis itu. Terkesan dengan apa yang dia kata tadi kut...

"Errr...Fea dengan yang lain makanlah dulu. Akak nak solat asar, dah nak dekat pukul 5 ni..."

"Okay...Thanks kak buatkan kek ni untuk Fea..Buat susah-susah je.."

"Takda apalah...Akak pergi dulu..."Setelah itu dia berlalu pergi ke arah dapur..

Pandangan Sayf Aydeen masih melekap kepada susuk gadis itu sehingga terasa tangannya dipukul.

"Along ni tengok anak dara orang sampai nak tembus!"Usik Ainin Sofea.

"Tsk!...Jangan nak mengarut...Ni mama mana?"Riak wajahnya segera dikawal.

"Fea jumpa sekejap je tadi....
Mama dengan papa keluar pergi event.."Begitulah kalau dah jadi orang bisnis ni...Event memanjang..

"Acu....Kami ni dah lama menunggu nak makan kek ni....Cepatlah potong!"Ujar Raikal.

"Oppss! Sorry kids...Hehehe....
Jom kita makan.."Ternyata rupa dan rasa tidak mengecewakan. Sedap sangat kek yang dibuat Syafa Adreen ni. Cukup serba-serbi dan paling penting tidak terlalu manis.

....
TBC
....

DUDA [Dia Untuk Diri Aku]Where stories live. Discover now