Part 50

5K 146 1
                                    

"Reen okay?"

Aku yang membelakangi dia hanya mengangguk. Setelah 3 hari lelaki itu tidur di bawah, malam ni aku ajak dia tidur di atas katil.

"Ruang ni luas lagi, Reen dah macam duduk dekat hujung dunia sangat tu...Kalau Reen tak selesa, abang boleh je tidur bawah..."

"Takpe....Saya okay je..Awak tidurlah.."

"Reen betul ke dah terima abang ni?"

"Kenapa awak tanya macam tu?"

"Can you turn around? Abang tak sukalah cakap macam ni.."

Aku memusingkan badan agar menghadapnya.

"Can I see your eyes?"

Aku pandang ke wajahnya.

"Do you know that you have beutiful eyes? Abang rasa, abang tak pernah puji kan?"

Aku hanya diam.

"Now look into my eyes...."Dia tarik tanganku lalu dia lekapkan di dadanya. Jantungnya..Laju berdegup.

"Kalau kata Reen tak percaya kata-kata abang.... Sekurangnya, cuba Reen tengok mata dan rasa jantung abang....Mata tak boleh menipu Reen dan jantung ni takkan laju berdegup tanpa sebab... Reen penyebab jantung abang berdegup macam ni... Sebab nama Reen ada dekat situ...."

Aku angguk..

"Saya minta awak bagi saya masa....."

"Baik, abang faham. Maaf kalau abang terlalu mendesak...Tapi...
Boleh abang minta sesuatu?"

"Apa dia?"

"Abang nak peluk Reen boleh?.."

"Hah?"Aku tergandah. Tak silap cakap ke dia ni?

"Err...Sa..Saya..."

"Pleaseee...."

Aku hela nafas. Tidakkah terlalu cepat semua ini?

Lama aku mendiam.

"It's okay..Abang faham..
Sorry...Tidurlah, tapi sini sikit. Ruang ni luas lagi, janganlah pasal abang. Reen jatuh katil lagi...Haritu ada abang sambut, kali ni takda... So kesini sikit ye...Okaylah, kalau Reen takut, abang letak double bantal....See?"
Dia letak bantal di tengah-tengah. Menjadi penghadang buat kami.

"Awak..!"Mungkin dia kata takpa..Tapi aku tahu dia sedikit kecewa.

"Hurm?"

Aku mendekatkan diri. Bantal ditengah aku campak ke tepi. Tangan Sayf Aydeen aku tarik agar terbentang. Aku baring atas lengan tersebut.

Sayf Aydeen tersenyum dengan tingkah isterinya. Dia tahu. Isterinya itu seorang yang lembut hati. Cuma disebabkan rasa kecewa yang mendalam, dia cuba keraskan hatinya.

"Thanks...Selamat malam..."
Tangan Sayf Aydeen yang lagi sebelah memeluk badan isterinya. Dahi itu dia kucup. Ya Allah, aku mohon hadirkanlah kasih sayang dalam hubungan kami. Tautkan hati kami kembali ya Allah, sesungguhnya engkau yang mampu membolak-balikkan hati manusia.

....
TBC
....

DUDA [Dia Untuk Diri Aku]Where stories live. Discover now