Part 65

4.2K 118 0
                                    

Sayf Aydenn meletakkan tangan kiri Syafa Adreen di bahu kanannya manakala tangan kanan isterinya itu digenggam. Tangan kirinya pula utuh memegang pinggang Syafa Adreen. Mereka menari mengikut alunan lagu.

I'd climb every mountain

I'd swim every ocean

Just to be with you

And fix what I've broken

Oh why cause I need you

To see

That you are the reason

There goes my hands shaking

And you are the reason

My heart keeps bleeding

I need you know

And if I could turn back the clock

I'd make sure the light defeated the dark

I'd spend every hour of every day

Keeping you safe

Bait-bait lirik itu sangat mendayu dan kena dengan kisah mereka. Pandai cik somi pilih. Saat menari mereka bertatapan antara satu sama lain. Dia nampak pandangan cinta dalam mata suaminya. Dan dia berharap agar pandangan itu tak berubah walau apa pun yang terjadi.

Terkejut aku apabila Sayf Aydeen tiba-tiba memusingkan diriku, lalu pinggangku dipeluk dari belakang olehnya. Dagunya itu utuh dibahuku. Sayf Aydeen membawa badanku menari semula kekiri dan kekanan.

"I know that I've hurt you sayang..And thank you for giving me a chance to fix everything."
Dia membisikkan kata-kata itu ditelingaku.

"I'm ready to climb every mountain and swim every ocean with you....Would you like to come with me?"

Aku terharu mendengar pengakuannya. Tiada apa yang aku harapkan melainkan kasih dan sayang dari lelaki ini. Aku kemudiannya memusingkan badan agar menghadap dirinya. Lehernya aku rangkul dan mata yang penuh dengan cinta itu aku renung.

"Reen takut ketinggian dan Reen juga tak pandai berenang...Tapi andai abang sudi ajar Reen buat semua tu....Reen sanggup bersama dengan abang....."

"Sure sayang....I'm willing to do that for you...."

Aku tersenyum dan mengangguk. Dia menghampiri wajahku lalu dahi kami bercantum.

"I love you Syafa Adreen..."
Ucapnya romantis.

"I love you too Sayf Aydeen...."Dia tersenyum dengan pengakuanku. Entah sampai lagu keberapa kami menari. Aku tak kisah malah aku taknak semua ni berakhir. Aku ingin perkara malam ni terus berlaku tanpa henti. Namun, siapa kita yang mampu melawan kuasa.

Pagi itu aku terjaga sambil berada di dalam pelukkan lelaki ini. Tidak aku bohong, berada di dalam keadaan begini merupakan hal yang paling nyaman.

"Hey...Wake up dear..."Aku dengar suaranya membisik ditelingaku.

Aku senyum namun masih belum mahu membuka mata.

"Pukul berapa dah?"Aku menanya dalam keadaan mata masih lagi tertutup.

"5.30 dear...We must take shower.."Dia mengelus rambut ku yang jatuh itu dan diselit ke tepi telinga.

Aku buka mata dan wajah tampan lelaki itu menghiasi kornea mataku. Haih....Bangun tidur pun helok...Bila je suaminya itu tak helok pun dia tak tahulah...

"Abang mandi dulu ye? Dah siap, abang kejut Reen semula..Reen mengantuk lagi..."Aku kembali menutup mata semula.

"Reen taknak mandi dengan abang? I mean together?"

"Not funny abang...Go and take bath first...Okay?"Aku menolak badannya agar menjauhiku. Takda masa lah aku nak layan lawak antarabangsa dia subuh-subuh ni...

"Okay fine...Love you.."Sebelum turun katil sempat dia mengucup dahiku. Aku hanya tersenyum.
Bahagia! Ye...Aku rasa bahagia sekarang....

....
TBC
....

Klise kan?
Hahahahahaha....
Suka hati la...cerita sis...
🤣🤣🤣🤣🤣
Tp meliuk-lintuk gak la sis baca..

DUDA [Dia Untuk Diri Aku]Where stories live. Discover now