Selesa benar tidur dia malam ni...Objek yang menjadi pelukkannya itu, dia dakap dengan lebih erat. Nyaman!
"Reennn...Wake up.....I'm dying..."
Suara sayup-sayup itu masuk ke telinga Syafa Adreen."Reen...Bangun...Abang takboleh bernafas ni...."Kenapa macam
dekat benar bunyi suara tu? Aku buka mata perlahan-lahan. Mata yang memberat itu cuba aku lawan. Apabila sedar sepenuhnya. Terkejut aku apabila lelaki itu berada dekat dengan ku.."Arrghhhhh!"Jerit ku kuat namun sepantas kilat Sayf Aydeen katup mulut aku.
"Shhhhh....Nanti nenek dengan atok dengar la...Pukul 3 pagi ni...!"Aku menampar-nampar tangannya agar dia melepaskan mulutku. Apabila Sayf Aydeen melepaskan tangannya. Terus aku duduk 90 darjah. Selimut aku tarik lalu aku balut tubuhku.
"Awak buat apa ni? Saya dah cakap katil ni kawasan larangan awak! Turun!!!"Aku tolak badannya agar jatuh ke bawah..
"Hey..Hey! Reen nak tolak abang sampai mana? Buka mata tu luas-luas sikit...Reen yang terjun tidur dekat bawah ni dengan abang....Bila masa abang naik katil?"Aku kaku. Be...Betul ke apa yang suaminya itu cakap. Dia pandang sekeliling dan apabila dia pusing belakang, air liur ditelan payah.
Benar...Katil ada di belakangnya. Jadi maknanya.. A..Aku yang...
Arghhhh!"Awak kan yang tarik saya ke bawah?"Aku hala jari telunjuk ke wajahnya.
"Come on Reen...Don't deny something that really obvious...
Kalau abang nak pun, abang sendiri yang naik atas katil tidur dekat dengan Reen...Buat apa nak tarik Reen tidur bawah?...
Bukan best pun tidur atas lantai ni..Buat sakit badan je..""Habis macamana saya boleh ada dekat bawah ni?"
"Mana la abang tahu..Abang sedar pun bila Reen jatuh atas badan abang...Sakit tahu tak, kalau ringan takpe juga!"Di akhir katanya, dia perlahankan nada.
"Kenapa tak kejut saya? Awak suka la kan? Ambil kesempatan dalam kesempitan!!"
"Woo..Woo....Berat tuduhan Reen tu pada abang. Abang tak kejut sebab abang kesian tengok Reen nyenyak sangat, sampai jatuh pun tak sedar.
Ambil kesempatan? Siapa yang peluk siapa? Reen sendiri nampak kan tangan Reen dekat mana tadi?"
Tangan halus itu kuat memeluk badannya. Kaki pula Syafa Adreen lingkarkan di pinggangnya. Sikit lagi dia nak habis oksigen."Arghh..Semua salah awak! Awak sepatutnya kejut saya!" Dia sudah naik semula ke atas katil.
"Cuba la sekali Reen....Admit your mistake....Atleast minta maaf ke?"
"Saya nak tidur..!"Aku terus pusing membelakangi dia. Aku tarik selimut agar menutupi semua tubuhku.
Sayf Aydeen hanya menggeleng melihat tingkah isterinya itu. Berapa banyak gelen air lagi perlu aku simbah untuk lembutkan hatinya yang aku rasa lagi keras dari kerak nasi. Fuhh! Sabar Aydeen... Semua ni salah kau juga...Wajarlah dia masih marahkan kau...
....
TBC
....Yeeaayyy...Go Reen....
Hajar sama dia.....
🥳🥳🥳🥳
YOU ARE READING
DUDA [Dia Untuk Diri Aku]
RomanceBertemu dan berpisah adalah lumrah kehidupan. Perkahwinan yang dibina atas dasar cinta diuji apabila isteri yang disayangi menghadap ilahi. Kehadiran cahaya mata kembar menjadi penyeri dalam kehidupan. "Halalkan segala..Ma...makan dan minum Mia...