Part 17

4K 145 2
                                    

Apapun yang terjadi hari ni, dia perlu balik sebelum daddy si kembar tu balik..Dia tak sanggup nak terserempak dengan majikannya itu. Selama 3 hari ini dia selamat kerana Sayf Aydeen pulang lewat. Tetapi entah kenapa, hati dia rasa tak sedap..Sejak kebelakangan ini, Sayf Aydeen pulang agak awal ke rumah. Dia tak habis kerja lagi, sudah ada kereta lelaki itu masuk ke dalam garaj.

"Sebal betul!"Marah Syafa Adreen dalam hati.

"Kak Syaf...Help me!!"Suara panik Raina mengejutkannya.

"Hey...Hey..Kenapa ni?"Air mata sudah mula memenuhi kornea mata si kecil ini.

"Furry...!!"Tak sempat aku nak balas apa-apa. Tangan aku laju ditarik agar mengikuti langkahnya.

....

"Meow..Meow.."Puas aku memujuk si bulu ini turun. Kau ni, naik pandai nak turun menyusahkan orang pula. Furry adalah kucing kesayangan Raina.

"Please save her, Kak Syaf.."

"Okay sweetheart..I'm trying my best right now..Don't worry, okay?"Dia memerhati sekeliling kawasan itu. Kawasan belakang rumah ini sangat kemas namun bukan itu yang penting. Dia mahu mencari sesuatu untuk dia panjat.

"Gotcha!"Dia nampak ada tangga tersandar di dinding. Segera dia menghampiri dan ambil tangga itu.

"Be carefull Kak Syaf.."

"Alright!"Aku menyahut dengan agak kuat.

Sampai sahaja setara dengan Furry, segera aku memujuknya lagi.

"Sinilah Furry oiii....Kau ni, yang panjat tinggi-tinggi ni dah kenapa? Kan menyusahkan aku nak panjat segala...Dah sini turun, tuan kau dah nak nangis tu.."Apabila dia dapat gapai bandan montel itu. Segera dia mengkelek Furry dibawah ketiaknya.

Dengan berhati-hati dia melangkah turun, namun nasib tak selalunya baik...Salah satu kakinya tergelincir dari anak tangga...Menyebabkan kedudukan tangga tak stabil dan badannya sudah terhuyung-hayang. Ya Allah, selamatkan aku. Hanya itu dia minta sambil memegang Furry dalam pelukkan.

"Kak Syaf!!"Jerit Raikal yang baru tiba di kawasan itu. Dia tahu Furry panjat tempat tinggi sebab tu tadi dia suruh Raina memanggil Syafa Adreen dan dia memanggil daddy yang kebetulan baru balik dari office.

"Kak Syaf watch out!"Jerit Raina pula.

Bush!

"Arrghh!"Erangan yang datang bukan dari mulutnya membuatkan dia segera buka mata. Furry terlepas dari pelukkan. Kenapa tekstur tanah berasa agak lembut? Dia tak sedar tangannya duk raba paha Sayf Aydeen.

Ye Sayf Aydeen...Mujurlah dia sempat sambut tubuh Syafa Adreen dari terjatuh atas tanah. Sekarang badannya sedang menampung beban badan wanita itu.

"Stop touching on me..Get up!"Amaran itu menghentikan kelakuan Syafa Adreen. Keadaan dia yang memebelakangi suara itu membuatkan dia kaku. Jangan cakap yang dia sekarang baring atas...Air liur ditelan. Tak mampu nak bergerak langsung sekarang.

"Kak Syaf and daddy okay?"Raina mendapatkan mereka berdua. Furry juga berada di dalam pelukkannya.

"Ask her to get up Raina.."Ujar Sayf Aydeen.

"Kak Syaf...Can you get up?"

Dengan kekuatan yang masih tersisa, dia sedaya upaya bangun dari terus menghempap badan Sayf Aydeen. Malu kuasa 1000 dia sekarang ni. Ya Allah, mana dia nak letak muka dia ni? Kes yang lepas tak surut ni tambah lagi kes baru.

"Ma...Maafkan..Sa...Saya..en..en..encik...."Tergagap-gagap dia menutur ayat. Ya Allah, kuatkan lutut ku untuk terus berdiri...

"Saya....ba....balik dulu,,,Assalamualaikum.."Seperti lipas kudung aku berlari meninggalkan mereka di ruangan itu.

....
TBC
....

DUDA [Dia Untuk Diri Aku]Where stories live. Discover now