من فترة سألت "إيه أكتر حاجة بتبقوا محتاجينها في شريك حياتكم؟!"، ودي كانت أهم الإجابات اللي جت لي على السؤال ده.
-"الأمان، إنّي أصحى كُل يوم الصُبح وأنا مش خايفة إنّه يسيبني أو يزهق ويمشي"
-"إنّه مايكونش بخيل في مشاعره"
-"إنّه يكون إنسان مُريح، بالنسبالي دي أكتر حاجة مفروض تكون في أي إنسان في حياتي عمومًا"
-"كواحدة بتتكلم كتير عاوزاه يسمعني"
-"التفهم والتفاهم والذكاء الاجتماعي"
-"إنّه يقدّر كُل حاجة بتعملها حتى لو كانت صُغيرة"
-"الحنية أولًا وأخيرًا، لو مش حنين مافيش أي حاجة تانية هتشفع له"
-"الونس"
-"الحُضن، الدعم، التفاهم، الحنية"
-"يكون إنسان سوي ولسانه حلو وطيّب، ودايمًا يُجبر بخاطري"
-"يقدر يخليني أتحرر من انطوائي وأكون أنا بكُل بساطة وأنا ويّاه من غير ما أضطر أجمّل من شخصيتي"
-"احنا عاوزين ناس تحن علينا"
-"يكون شايف كُل حاجة بعملها إنجاز ويشجعني على كُل حاجة بحبّها حتّى لو كانت تافهة وبسيطة"
-"إنّه يكون موجود وقت ما أحتاجه"
-"يبقى واضح وصريح معايا دايمًا وأنا هقبل صراحته أيًا كانت هي إيه"
-"الصبر"
-"إنّه يكون شريك حياة فعلًا بمعنى الكلمة، على الحلوة والمُرة سوا، شريكي في أحلامي وطموحاتي وأي إنجاز ليّا"
-"يكمّل الجُزء الناقص فيّا، يخليني أختاره كُل مرة بنفس شغف أول مرة"
-"إنّه مايحسسنيش إنّي حِمل تقيل عليه، ويحسسني بقيمتي وإنّي مش قُليلة"
-"الاحترام المُتبادل والذكاء في التعامل، ويكون فاهم امتى ننسحب من المُناقشة واحنا متعصبين وامتى نرجع تاني نتفاهم"
-"يكون باله طويل"
-"إنّه يعوضني الحنان والحُب اللي مالقتهومش في بابا"
-"قعدة في البلكونة الساعة 2 بليل مع كوبين من الـ Iced coffee وسهرة من الحكايات والروايات"
-"لين القلب"
-"يكون فاهم إن علاقتنا مش حرب، وإن الشاطر مش اللي يقلب الترابيزة الأول، تكون علاقتنا علاقة صداقة ونفوّت لبعض"
-"يكون لطيف وسهل في التعامل، مش لازم أحسبها وأنا بتكلم معاه ومش لازم أفكر في كُل حاجة قبل ما أقولها"
-"الحنيّة بتغلب كُل حاجة"
-"إنّه ييجي بقى"
- عاالم مختلف )" 💛✨